
Най-новият вариант за Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле каза по БНТ ръководителят на агенцията инж. Лазар Лазаров. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе, изнесено на изток.
Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо) АПИ
Новият път ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти и на него ще има пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.
Планът на АПИ е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", посочи инж. Лазаров. Той допълни, че това е най-балансираното решение за момента.
Решение за продължението на "Струма" през Кресненското дефиле се търси от десетилетия, като сред вариантите имаше дълъг около 15 километра тунелтунел, двулентов път на два етажа и др. Те обаче са били изоставяни по различни причини.
"Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле", подчерта председателят на пътната агенция. Лазаров каза, че в последните три години при катастрофи в тази част от пътя за Гърция са загинали 46 човека, а над 250 са били ранени.
Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на автомагистрала "Струма". Двамата, които бяха блъснати от кола във вторник, е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.
Инж. Лазаров посочи, че в деня на инцидента, на метри от еколозите, в районът е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има отбивка и ограничения на скоростта.
Източник : BIG5.BG