Магистралата през Кресненското дефиле предвижда два паралелни пътя

Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо)

Най-новият вариант за Агенция "Пътна инфраструктура" има нов вариант за продължението на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле каза по БНТ ръководителят на агенцията инж. Лазар Лазаров. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе, изнесено на изток.

Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо)

Сегашното трасе (в жълто) и новото (в синьо) АПИ

Новият път ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти и на него ще има пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.

Планът на АПИ е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. "Масово на запад в планинските райони използват този вариант", посочи инж. Лазаров. Той допълни, че това е най-балансираното решение за момента.

Решение за продължението на "Струма" през Кресненското дефиле се търси от десетилетия, като сред вариантите имаше дълъг около 15 километра тунелтунел, двулентов път на два етажа и др. Те обаче са били изоставяни по различни причини.

"Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле", подчерта председателят на пътната агенция. Лазаров каза, че в последните три години при катастрофи в тази част от пътя за Гърция са загинали 46 човека, а над 250 са били ранени.

Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на автомагистрала "Струма". Двамата, които бяха блъснати от кола във вторник, е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.

Инж. Лазаров посочи, че в деня на инцидента, на метри от еколозите, в районът е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има отбивка и ограничения на скоростта.

Източник : BIG5.BG

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]