Македония качва имигранти на влакове

Македонският парламент одобри промени в закона за даване на убежище, които разрешават на имигрантите да ползват публичен транспорт в страната – влакове, автобуси и таксита. Досега те можеха да се придвижват само пеша или на велосипеди, предаде АФП.

Измененията получиха подкрепата на 69 от общо 123-ма депутати. Новият закон дава право на имигрантите и да се регистрират в Македония, след което в следващите 72 часа да поискат убежище в страната или да я напуснат. Промените целят по-добра организация на контрола на имигрантския поток.

"Гранична полиция дневно връща по 2-3 хиляди мигранти, опитващи да влязат в Македония от Гърция", съобщи вътрешният министър Митко Чавков. Но посочи, че въпреки усилията на властите, мнозина успяват да преминат границата, като за първите 5 месеца на настоящата година броят им се е увеличил тройно в сравнение със същия период на 2014 г.

Основната вълна пришълци в Македония са от Африка, Близкия изток и Азия. Повечето преминават в съседна Сърбия, а оттам в членките на ЕС – Хърватия, Румъния и Унгария. Преди два дни тя обяви, че ще изгради стена по границата си със Сърбия, за да спре потока.

Източник: вестник "Труд"

Автомобилен транспорт

Автобуси и таксита ще блокират София в сряда

Автобусните превозвачи и таксиметровите шофьори обявиха ефективен протест на 25 ноември (сряда). Причината – фирмите от бранша са недоволни от ветото на президента Румен Радев, което стопира промените в Наказателния […]

Въздушен транспорт

IATA: Транспортните ограничения са предизвикателство пред разпространението на Covid ваксини

Въздухоплавателните товарни оператори могат да изпитат трудности пред ефективното разпространяване на ваксините срещу Covid-19, ако не бъдат облекчени противоепидемичните ограничения за пътуване, предупреди Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана […]

Въздушен транспорт

Нискотарифните компании ще са печелившите от коронакризата

Европейските летища, които са тежко засегнати от епидемията от коронавируса, ще трябва да намерят нов модел на функциониране след кризата, в който нискотарифните компании ще са печелившите. Това прогнозира днес […]