„Марица“ стана третата изцяло завършена магистрала след 35 години

 

 От София до турската граница по магистрала за 2 часа, а оттам на кафе до Истанбул за още час и половина. Такава сметка направи премирът Бойко Борисов по случай откриването на магистрала "Марица", която след 35 години строителство стана третата завършена българска магистрала открай до край.

Борисов, който по време на предизборната кампания ударно реже ленти и прави първи копки, не пропусна откриването в четвъртък на последния участък от "Марица" – този от Оризово до Димитровград. Той дойде след като откри водния проект на община Несебър за близо 100 млн. лв. В неделя в общината няма да има балотаж за кмет, след като досегашният Николай Димитров, който е подкрепян от местната коалиция на строителните предприемачи братя Диневи, беше преизбран за трети мандат.

Попътно между двете ленти Борисов се отби през Чирпанския манастир, за да се отчете пред "Началника", както нарича Бог. "Манастирът е най-старият не само у нас, но и в цяла Европа. Работи без прекъсване от 344 г. и се намира на 300 м от магистрала "Марица", твърди Борисов във Фейсбук. Премиерът обещава да направи път и до манастира, за да не бъде откъснат от цивилизацията.

"Това правим ние, който иска да си политиканства. Нашите резултати са видими", отбеляза Борисов след прерязването на лентата на "Марица".

Към момента няма информация премиерът да е коментирал втория атентат срещу Алексей Петров, известен с прякора "Трактора". Срещу него тръгна дело за рекет и изнудване, известно като делото "Октопод", по време на първия мандат на ГЕРБ през 2010 г., което продължава да се точи в съда.

Борисов обаче благодари на всички партии и депутати, че пазят стабилността в държавата, защото само преди година и половина всички еврофондове са били спрени.

Държавният глава Росен Плевнелиев, който също беше на откриването, отбеляза, че завършването на магистрала "Марица" е пример за дадено и изпълнено обещание пред хората. Той призова да не се вярва на популисти и националисти, а да се помнят фактите.

От 60-те години до 2009 г. са построени общо 420 км магистрали у нас, докато за последните 6 години са изградени над 360 км магистрали.

След 35 години магистрала "Марица" е готова

Магистрала "Марица" е с дължина от 117 км. Тя започва от пътен възел "Оризово", където прави връзка с магистрала "Тракия" и свършва на ГКПП "Капитан Андреево".

Строителството й отне 35 години. Първоначално се строи с пари от държавния бюджет, а от 2007 г. беше включена за финансиране по оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. По нея бяха отпуснати парите за непостроените 65 км от Оризово до Харманли, които бяха разделени на два участъка. Тяхното строителство се забави изключително много по времето на управлението на Пламен Орешарски и имаше риск магистралата да не бъде завършена.

През май беше пуснат участъкът от Димитровград до Харманли, а днес – този от Оризово до Димитровград.

По документи изпълнител на договора за строителство е италианската "Кооператива Муратори & Чементисти – Чи. Ем. Чи. Ди Равенна". Стойността на договора с тях е за близо 160 млн. лв.

На практика обаче италианците не работят на обекта от две години и магистралният участък беше довършен от българската "Агромах", която купи "Пътища Пловдив" от Георги Гергов. Той имаше договор за услуга и подизпълнител с италианците.

Така благоевградската фирма се оказа спасител на втора магистрална отсечка, след като през лятото довърши последните 15 км от магистрала "Струма" от Сандански до ГКПП "Кулата".

Строителният надзор на обекта е осъществен от ДЗЗД "Т7/СНИК". Договорът с дружеството е на стойност 678 600 лв. с ДДС. Авторският надзор е на "Пътпроект" ЕООД.

С пускането на "Марица" целият транзитен трафик от Близкия Изток и от Турция, вече ще преминава много по-лесно, бързо и безаварийно, като ще се облекчи и придвижването между малките населени места, които досега бяха засегнати от тежкия трафик, отбеляза регионалният министър Лиляна Павлова.

На дневен ред са нови три магистрали

Така с пускането на "Марица" България вече има три готови магистрали. Другите две са "Люлин" и "Тракия", а общата дължина на всички магистрални участъци у нас е 780 км по сметките на президентът Плевнелиев.

И това е само началото, защото на дневен ред са други три магистрали, отбеляза държавният глава.

Едната е довършването на магистрала "Струма", където остава 67-километровата отсечка през Креснеското дефиле.

Другата е магистрала "Хемус" от София до Варна, като се прави всичко възможно нейното строителство да започне възможно най-бързо, отбеляза Плевнелиев.

Третата е магистралата от София до Калотина, заедно със Софийския околовръстен път, който също е с магистрални параметри, отбеляза Плевнелиев.

"Доверието на хората в политиката днес не е толкова високо, колкото ни се иска да бъде. Нека всички политици си дадат сметка защо това е така. Нека оттук нататък политиците да обещават само това, което ще изпълнят и нека занапред програмата за модернизация на България да върви с вече набраната скорост", призова държавният глава.

Изтрочник: http://m.mediapool.bg, 29.10.2015г.

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]