Масови проверки на училищните автобуси в страната

 

Масови проверки на училищните автобус в страната. Автомобилната инспекция установи, че има нередности и в документите на шофьорите, и на превозните средства. Някои от автобус са били с износени гуми или без документи за технически преглед . Сред нарушенията са още – липса на пожарогасители и табели, че се превозват деца. Инспекторите са проверили 1 250 автобус . Открили са нередности в близо 70 от тях и са съставили 8 акта. Проверките ще продължат през цялата учебна година, твърдят от агенцията. „Все пак, това е техника, никой не може да гарантира, както се казва, дали тя в даден момент няма да аварира или нещо от този сорт. Но за нас това е важно, тази превенция. Ако направим едно сравнение, няколко години назад, резултатите, които са за констатирани нарушения, сега са значително по-малко”. *** Пътни неволи за учениците в Община Роман. Трета година децата от две населени места се извозват рисковано, през опасен свлачищен участък. За укрепването му, държавата трябва да отпусне 1 милион лв., но проектът все още е на етап съгласуване. *** Междуселският път пропадна с около 4 м от дъждовете, през пролетта на 2014 г. „Първоначално ни спираха от едната страна на пътя и след това, от другата страна ни вземаше друг автобус ”. Впоследствие, със земна маса беше укрепено едното платно, но и в момента табели предупреждават, че преминаването е забравено. Въпреки това, минава дори училищният автобус , с деца от селата Синьо бърдо и Курново. Управлява го лично шефът на общинската транспортна фирма. „Нямаме друг начин, откъде да минем? Другият начин, това е да пътуваме от…, в 6 без 10 да вземаме децата от Курново и през Мездра, което никой родител не би се съгласил на това нещо”. Репортер: С колко се удължава пътя? „С 50 км”. Управата в Роман се оправдава с бездействие от страна на предишната. „Бившият кмет, за 18 месеца, беше пратил едно (…) в Междуведомствената комисия. Сега, в началото на годината, когато се обадихме там, ни казаха, че това нещо е изхвърлено и трябва проект. Но не става с магическа пръчка”. Според проекта, за да стъпи на здрава основа, пътят трябва да се измести навътре, като се отчужди държавната гора над него. Съгласувателните процедури с Лесничейството са в ход, но родителите губят търпение. „То трябва да се случи нещо, та да вземе да се оправи. Дано не се случи”. В най-добрия случай, ремонт на опасния участък ще започне следващата пролет. *** 28 деца от Сирия, Ирак и Афганистан днес също влязоха в клас, в столичното 66-о училище. Близо 4 милиона са децата-бежанци в цял свят, които нямат възможност да учат.

http://www.crossdisplay.bg, 15.09.2016г.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]