Мая Манолова подгони екотаксите за автомобили

60 млн. лева годишно отиват в частни джобове вместо за чиста природа

Екотаксите, които българските шофьори плащат при регистрация на внесени автомобили, отиват в определени частни фирми, които и без друго печелят от рециклирането на бракуваните коли. Необходими са промени в Закона за управление на отпадъците, за да се защити интереса на държавата и да не се ощетяват гражданите, заяви в Монтана омбудсманът Мая Манолова.

Общественият защитник откри изнесена приемна в северозападната област и заедно с експертите си изслуша над 130 жалби на местни жители.

„Имах предварителна информация за проблеми при събирането на екотаксите за автомобили. Направих проверка и установих, че в област Монтана само едно сдружение от фирми, приема такси, които в масовия случай са за около 250 лева на кола на възраст между 5 и 10 години. Учудена съм, че частни фирми и то владеещи голям дял от този пазар, прибират от хората пари, след като имат печалба от дейността си за рециклиране на стари коли. При това таксата през последните години се е увеличила с между 10 и 15 %”, заяви Мая Манолова.

Според някои данни годишно у нас се регистрират 230 000 возила, което означава, че тези фирми формират печалба от около 60 млн. лева на година, каза още обществената защитничка.

Манолова ще предложи на парламента при второто четене на Закона за управлението на отпадъци да се приемат текстове, които ясно да регламентират основанията, на които да се формират и плащат екотакси, както и начините за тяхното изразходване.

„Това трябва да става в полза на екологията, държавата и гражданите, а не в интерес на частни фирми!”, подчерта Манолова.

На срещата си с омбудсмана жителите на Монтана споделиха проблемите си в конфликти с банки, фирми за бързи кредити, енергоразпределителни дружества и некачествено изпълнение на европроекти в родните им места. „Всички сигнали ще бъдат проверени и при открити нарушения ще бъде информирана прокуратурата”, увериха обществените защитници.

Омбудсманът започва разкриване на постоянни изнесени приемни в страната и първата ще бъде в Монтана заради тежките проблеми в този най-беден за ЕС и страната регион, каза Манолова.

Източник: http://m.trud.bg, 13.07.2016г.

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]