„Мекалит“ започва да работи и за автомобилната индустрия

Производителят на детайли за бяла техника "Мекалит България" започва ново производство в завода си край Пловдив. Преди три години германската Mecalit стъпи в България, за да е по-близко до основните си западноевропейски клиенти, изнасящи производството си на изток, а основната цел беше оттук да се снабдяват предприятията на Liebherr, Bosch-Siemens Hausgeraete и Miele. В желанието си да разшири бизнеса си обаче сега пловдивският завод навлиза в нова област – производство на пластмасови елементи за автомобилната индустрия. В допълнителната линия са инвестирани близо 3 млн. евро, а сред клиентите са компании като Renault – Nissan, Volkswagen и Mercedes. Запитвания има и от други автомобилни производители.

Новата инсталация

Новото оборудване вече е монтирано и производството практически започна, каза единият от управителите на дружеството – Красен Кръстев, за "Капитал Daily". Линията ще произвежда кутии от пластмаса, в които се влагат електронни части за автомобили. Инвестицията е между 2.5 и 3 млн. евро. Произведените компоненти ще се изнасят за страни от Европейския съюз, каза още Кръстев. От компанията очакват новият бизнес да се развива добре както заради сключените вече договори, така и заради допълнителните запитвания от потенциални клиенти.

Стартирането на новото производство е донякъде любопитно, тъй като преди няколко години компанията не разглеждаше автомобилната индустрия като възможност за бизнес. Основната причина за това беше, че тя се характеризира с резки промени, докато при бялата техника производството е стабилно.
Значителният потенциал на автомобилния пазар обаче вероятно е причината за промяната в плановете, като в отчета за 2014 г. ръководството коментира, че през 2015 г. възнамерява да привлече още клиенти и да осигури по-нататъшен растеж.

Основният бизнес

Добре се развива и производството на детайли за бяла техника, с което компанията започна работа в България. Листата й включва специални водонепромокаеми плотове, капаци, врати, дръжки и други компоненти за перални, сушилни, съдомиялни, фризери и хладилници. "Растем и като производство, и като продажби, и като износ", каза Кръстев. Конкретните резултати за миналата година още не са готови, но целта е ежегоден ръст на приходите с 15 до 25%, добави той.

"Мекалит" вече доставя компоненти за завода на "Либхер хаусгерете Марица" край Пловдив, който беше основната причина доставчикът да изгради предприятието си в този район. "В контакт сме и с други немски инвеститори", уточни Кръстев. Между 60 и 70% от продажбите на компанията са в Европейския съюз. Износът към трети страни се дължи основно на Турция, където "Мекалит" снабдява с детайли завода на Bosch-Siemens.

Това, което отличава предприятието, е, че прави сложни компоненти и цели монтажни групи с висока добавена стойност. "Това е причината за интереса към нас, тъй като досега в България са се произвеждали по-нисък клас подобни детайли", обясни Кръстев.

Голяма пречка за бизнеса на компанията обаче са кадрите. В момента в предприятието работят около 100 души, което е два пъти повече, отколкото в началото. "Ако нещо възпрепятства по-нататъшните ни инвестиции, това не са капиталовите разходи, а недостигът на хора. Не само квалифицирани, въобще няма кадри", каза той. Още при стартирането си компанията планираше да развива инженерингова дейност в България, но за момента това не може да се случи.

За компанията
Германската Mecalit е създадена през 1984 г. в Лихтенау, а по-късно открива предприятия в Полша и Китай. Заводът й в България беше открит през есента на 2012 г. Инвестицията беше в размер на 7.5 млн. евро, но с планове за последващо разширение. Местното дружество "Мекалит България" е регистрирано с 2.5 млн. лв. капитал. За 2014 г. продажбите на българската компания нараснаха с близо 50% и достигнаха 16 млн. лв. (10.9 млн. лв. за 2013 г.). Печалбата скочи почти пет пъти – до 1.1 млн. лв., от 213 хил. лв. за предходната година.

Източник: www.capital.bg

Автомобилен транспорт

Петър Мутафчиев, председател на ФБТИ: Лошите парламентарни практики на управляващите доведоха до напрежението в сектора на пътническите превози

Господин Мутафчиев, каква е причината за напрежението при автобусните превозвачи, заради което от утре се очакват протестни действия? Причината е ясна, неизпълнени ангажименти от страна на управляващите да предприемат действия […]

ЖП транспорт

През Закона за ЖП транспорта МС бетонира нови тлъсти бонуси: Мая

на Министерския съвет, главните и административните секретари в изпълнителната власт, постоянният секретар на Министерството на външните работи и постоянният секретар на отбраната; ръководителите на бюджетни организации или други длъжностни лица. […]

Въздушен транспорт

Летете пеша, бе!

Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично таксите за догодина. Ryanair ще преразгледа полетите си от София като маршрути и честотa Темата накратко Малко преди концесията „Летище София“ вдигна драстично […]