Правителството на канцлера Ангела Меркел прие регламент в опит да ограничи забраните за движението на стари дизелови коли в централните градски зони.
Германското правителство прие регламент в опит да ограничи забраните за движението на стари дизелови коли в централните градски зони, а в същото време все повече и повече градове ограничават достъпа на тези превозни средства, които замърсяват околната среда. Почти цялата политическата класа в Германия води битка срещу тези антидизелови разпоредби, предизвикващи безпокойство, както сред автомобилните концерни, така и сред шофьорите, макар че в Германия досега не е имало никакво масово мобилизиране по тази тема.
Германското правителство окачестви тези мерки за забрана на движението на стари дизелови коли, като „непропорционални“ в случаите на „леко“ превишаване на нормите за замърсяване, които са между 40 и 50 микрограма азотен диоксид на кубичен метър.
В текста се посочва също, че старите коли (нормите Евро-4 и Евро-5) ще могат да се движат въпреки забраната, която им е наложена, при условие че не отделят над 70 милиграма азотен диоксид на един изминат километър с помощта на допълнителен катализатор, например.
Под натиска на сдруженията за опазване на околната среда, които сезираха местни съдилища, редица германски градове вече бяха принудени да ограничат присъствието на стари дизелови автомобили на своята територия. Такъв е случаят с Берлин, Майнц, Щутгарт, Хамбург, Кьолн и Бон. Подобно решение на 15 ноември взе административният съд за градовете Есен и Гелзенкирхен, съобщи неправителствена организация Действие за защита на околната среда (DUH), която бе инициатор на вълната антидизелови мерки.
Източник: списание Камиони