Метеж на пловдивски жп началници

Четирима началници на пловдивското поделение на пътническите превози са уволнени. Става въпрос за ръководството на пътническите превози в Пловдив и на локомотивното депо. Тяхното отстраняване е станало след само 6-минутен разговор с шефа на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов, а заповедите им били предварително подготвени, научи ДУМА. Всичко е приключило за нула време с разписване на заповедите.
 
На улицата излизат директорът на пътническите превози Георги Мавродиев, началникът на локомотивното депо Илко Илчев, ръководителят на пътническия център в Пловдив Антон Чердаков и Стоян Златев, ръководител на експлоатация в локомотивното депо. На всички ръководители е съобщено, че са аут от системата, без да се изтъкнат мотиви. Съобщено им е само, че решението е въз основа на два доклада. Единият е одитен доклад от тази година относно извънредния труд, но подробности от него не са цитирани. На 16 юли миналата седмица пък е имало и проверка на пътническите превози, но и от този доклад също няма подробности. Според източници от железниците в доклада за ремонтната дейност нямало никакви забележки освен констатации по отношение на положения извънреден труд, който е положен по обективни причини, защото от началото на годината депото работело с 30 човека по-малко.
Засега синдикатите нямат официална информация какво съдържат докладите и също не са наясно за мотивите за уволнението на началниците. На отстранените не им е дадено право да се защитят. Според източници от жп средите уволнените са професионалисти и с дългогодишен стаж в системата.
След уволненията сред работещите настроението било ужасно и напрежението в структурите на БДЖ в Пловдив се засилвало и от слухове, че се готви закриване на локомотивното депо. 400 железничари работят в Пловдив. Близо 150 от тях са се включили в протестна подписка в защита на уволнените си ръководители. В нея те настояват отстранените началници да бъдат върнати на работа.
 
Подписката ще бъде дадена на транспортния министър Ивайло Московски. В момента е останал само един началник, който да се грижи за ремонта, експлоатацията и пропускливостта на влаковете. Това засилва риска от сътресения в работата на железниците, защото дори най-маловажното решение трябва да се одобри от само един човек.
По-късно вчера управителят на "БДЖ – Пътнически превози" Димитър Костадинов заяви пред "Фокус": "Нямаме никакви намерения да закриваме локомотивното депо в Пловдив".
Решението за освобождаването на четиримата служители е чисто управленско. То е свързано с неспазване на поставените задачи и недостатъчен контрол върху изпълнението на съответните нормативни документи, заяви той.
Причината за тяхното освобождаване е несправяне с поставените задачи, неосъществен контрол и различни други нарушения при воденето на нормативни документи. Начинът, по който са освободени, е по екипност и в срок на изпитване. Двама от въпросните служители са назначени лично от мен при встъпването ми в длъжност като управител на "БДЖ – Пътнически превози", заяви Костадинов.
Източник: Дума