Метеж на пловдивски жп началници

Четирима началници на пловдивското поделение на пътническите превози са уволнени. Става въпрос за ръководството на пътническите превози в Пловдив и на локомотивното депо. Тяхното отстраняване е станало след само 6-минутен разговор с шефа на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов, а заповедите им били предварително подготвени, научи ДУМА. Всичко е приключило за нула време с разписване на заповедите.
 
На улицата излизат директорът на пътническите превози Георги Мавродиев, началникът на локомотивното депо Илко Илчев, ръководителят на пътническия център в Пловдив Антон Чердаков и Стоян Златев, ръководител на експлоатация в локомотивното депо. На всички ръководители е съобщено, че са аут от системата, без да се изтъкнат мотиви. Съобщено им е само, че решението е въз основа на два доклада. Единият е одитен доклад от тази година относно извънредния труд, но подробности от него не са цитирани. На 16 юли миналата седмица пък е имало и проверка на пътническите превози, но и от този доклад също няма подробности. Според източници от железниците в доклада за ремонтната дейност нямало никакви забележки освен констатации по отношение на положения извънреден труд, който е положен по обективни причини, защото от началото на годината депото работело с 30 човека по-малко.
Засега синдикатите нямат официална информация какво съдържат докладите и също не са наясно за мотивите за уволнението на началниците. На отстранените не им е дадено право да се защитят. Според източници от жп средите уволнените са професионалисти и с дългогодишен стаж в системата.
След уволненията сред работещите настроението било ужасно и напрежението в структурите на БДЖ в Пловдив се засилвало и от слухове, че се готви закриване на локомотивното депо. 400 железничари работят в Пловдив. Близо 150 от тях са се включили в протестна подписка в защита на уволнените си ръководители. В нея те настояват отстранените началници да бъдат върнати на работа.
 
Подписката ще бъде дадена на транспортния министър Ивайло Московски. В момента е останал само един началник, който да се грижи за ремонта, експлоатацията и пропускливостта на влаковете. Това засилва риска от сътресения в работата на железниците, защото дори най-маловажното решение трябва да се одобри от само един човек.
По-късно вчера управителят на "БДЖ – Пътнически превози" Димитър Костадинов заяви пред "Фокус": "Нямаме никакви намерения да закриваме локомотивното депо в Пловдив".
Решението за освобождаването на четиримата служители е чисто управленско. То е свързано с неспазване на поставените задачи и недостатъчен контрол върху изпълнението на съответните нормативни документи, заяви той.
Причината за тяхното освобождаване е несправяне с поставените задачи, неосъществен контрол и различни други нарушения при воденето на нормативни документи. Начинът, по който са освободени, е по екипност и в срок на изпитване. Двама от въпросните служители са назначени лично от мен при встъпването ми в длъжност като управител на "БДЖ – Пътнически превози", заяви Костадинов.
Източник: Дума
Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]