Строителството на първия етап от третия лъч на софийското метро е изпълнено над 96 на сто към началото на септември, съобщиха от столичния „Метрополитен“ ЕАД. За приключване остават предимно довършителни работи по архитектурното оформление, монтаж на част от оборудването и завършване на някои входове, допълват оттам.
Етапът включва участък с дължина 8 километра и 8 станции между бул. „Владимир Вазов“, центъра на града и квартал „Красно село“. Преди да обяви вчера явяването си на избори за четвърти път, кметът Йорданка Фандъкова повтори, че строежът на линиите по цялото трасе на третия метро диаметър трябва да приключи най-късно през октомври, след което започват 6-месечните тестове на влаковете и системите за автоматизация на компанията „Сименс“.
За разлика от предходните етапи този път строителството изостана от първоначално обявените срокове. Миналата година общината обещаваше първите пет станции от третия лъч да бъдат открити в края на септември 2019 г, с други думи, непосредствено преди местните избори. От „Метрополитен“ вчера обърнаха внимание, че строителството се е извършвало в сложни условия – силно оводнени почви, преминаване под реки на над 3 километра от трасето и т.н. Обръща се внимание и че третият метро диаметър ще се намира на значително по-голяма дълбочина от първите две линии на метрото. „Поради преминаване под тунелите на линия 1 и 2 и в отделни участъци в близост до сгради основната част от трасето на етап 1 от линия 3 е разположено на значително по-голяма дълбочина от тази на линия 1 и 2. За строителството на отделните подобекти са изпълнени голямо количество изкопни работи, бетонни конструкции, хидроизолации, релсови пътища, архитектурни работи, монтаж на съоръжения и др.“ изброяват от фирмата.
В момента в строеж са два от общо четири етапа от третата линия. Освен описания първи в ход е изграждането и на още един с дължина 4 км и 4 станции – от „Красно село“ през жк „Овча купел“ до жп линия София-Перник в квартал „Горна баня“. Шефът на „Метрополитен“ Стоян Братоев поясни, че всички станции по новата линия ще бъдат обезопасени със стъклени стени, а вратите на влаковете ще се отварят пред подвижни врати. Същото обезопасяване се предвижда да се постави поетапно и на станциите по линии 1 и 2.
в.Сега