Международни клевети срещу АМ „Струма“ сипят зелените

 

Международна медийна кампания срещу строежа на лот 3.2 на магистрала „Струма“, който минава през Кресненското дефиле, са предприели представителите на коалицията „За да остане природа в България“.

Историята започва на 11 ноември – според официално съобщение на фондация „Блулинк“, оттогава по тяхна покана у нас са 15 журналисти от Централна и Източна Европа.

Целта на посещението им е „ работен семинар за професионално и балансирано отразяване на темите на околната среда, климата и зелената индустрия в ЕС“.

След като представителите на чуждестранните медии пристигнали, от „Блулинк“ започнали да ги занимават с казуса за строежа на лот 3.2 от аутоабана.

„Струма“ е част европейския транспортен коридор №4, като в момента се бави само началото на строителството на лот 3.2. Причината е, че организациите от коалицията от години спират идейните проекти с все по-невъзможни искания за трасето.

Днес 15-те журналисти били в община Кресна, където ги приел кметът Николай Георгиев. На срещата отишли и представители на екологични организации, които не са от „За да остане природа в България“. След като разказали, че идеята на зелените за 15-километров тунел през дефилето е опасна и показали десетките доклади за земетръсна активност и отровен газ радон, заради които строителството на тунела е невъзможно, се оказало, че никой не е уведомил медийните представители за това.

Проверка на „Труд“ показа, че „Блулинк“ е свързана със зелените по линия на общи „екологични“ каузи и отразява техните събития на своя официален сайт.

Източник: https://trud.bg, 01.12.2016г.

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]