Михаил Рангелов, ФБТИ: БДЖ има 5 години да догони европейските си конкуренти

Според последните изменения в Закона за железопътния транспорт, свързани с либерализацията, всяка една компания, независимо българска или чужда, вече ще може да оперира по българската железопътна мрежа. Това каза Михаил Рангелов, директор Медии, Форум за балкански транспорт и инфраструктура, в предаването „В развитие“ по Блумбърг ТВ с водещ Вероника Денизова.

Рангелов посочи, че измененията в закона са направени по изискване на Европейския съюз (ЕС), което е факт от дълго време. Според него остава въпросът дали при сегашните условия на железниците у нас ще има желаещи компании, които да навлязат на пазара.

„Не се очакват големи промени в железопътния сектор до 2024 г., когато изтича договорът за изпълнение на обществената поръчка между Холдинг „БДЖ“ ЕАД и държавата. На практика БДЖ ще има 5 години да се подготви достатъчно добре, да стане конкурентоспособно дружество и да спечели отново тази поръчка“.

Гостът отбеляза и липсата на национална транспортна схема у нас. 

„Транспортна схема, синхронизираща автобусния и железопътния транспорт, може да уреди множество проблеми в сектора и спомогне за намаляването на цените на билетите и за двата вида превоз“.

Вижте целия разговор във видеоматериала.

локомотив на бдж
ЖП транспорт

Пожар избухна във влака Варна-Шумен

октомври 4, 2024

Пожар избухна във влака Варна–Шумен, съобщават от МВР. Пътник във влака Варна-Шумен е забелязал дим във втори вагон. Той незаб…