Европейската комисия отхвърли исканията на българските превозвачи за компромисен вариант по пакета Мобилност 1. Нито едно от предложенията не беше прието. В сила остават изискванията, на които нашите превозвачи се противопоставят, а именно – превозното средство да се връща на всеки 4 седмици в страната, в която е регистрирано. Забранява се и на шофьорите да прекарват 45 часовата си почивка в камионите. Заседанието на транспортната комисия в Брюксел беше съпътствано с протест на българските превозвачи, той започна в 9 ч. и до момента продължава, с участието на 360 шофьори, които пристигнаха с 2 чартърни полета в белгийската столица. Съвместна декларация на бранша, подкрепена от колегите им от Литва, Полша, Румъния, Словения, Унгария, Хърватия се казва, че изискванията са дискриминационни, поставят в неконкурентна позиция в бранша шофьорите от Източна Европа и нарушават европейското законодателство, като ограничават правото за свободно движение на стоки и хора в ЕС. Окончателно решение ще вземе Европейският парламент. Междувременно държавният глава Румен Радев изпрати писмо до председателя на ЕП.
„Остава единствено гласуването по исканията на българските превозвачи в Европейския парламент. Трябва да се предприемат всякакви процедурни хватки, за да може гласуването на проблема да остане за следващия европарламент, когато се надяваме да има по-добри условия в наша полза. Освен това правителството ни трябва да спре да се държи като „мека Мара“ и „да тропне по масата“. Това каза Михаил Рангелов, директор Медии на форум за Балкански транспорт и инфраструктура, в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.
„Нашите превозвачи от много време имаха 3 дестинации – едната бе в Близкия изток, където сега се водят войни и не може да се кара, другата беше към Русия и бившите съветски републики, където заради ембаргото не можем да возим товари и третата дестинация е в Западна Европа. След като ни отнемат и възможността да доставяме товари в Западна Европа, предстоят фалити. Затова трябва правителството да постави ултимативно искане – да се приемат нашите искания, в текстове, а ако това не стане ние едностранно ще свалим санкциите и относно превоз на товари към Русия. Вярно е, че това е крайно решение, но трябва да се използват всички позволени и непозволени средства на дипломацията. Защото ако това не стане, въпреки че официално не се коментира, всички големи фирми на българските превозвачи ще изнесат офисите си в Западна Европа. Което означава, че 17 % от българския БВП ще станат част от френския или немския БВП“, каза в коментара си по проблема Рангелов.
При неблагоприятно решение на проблема с исканията на българските превозвачи по пакета „Мобилност“ може да се стигне до влизането в Европейския парламент на антиевропейска партия с представители от България, посочи още в коментара си Рангелов.