Липсата на национална транспортна схема и недостатъчния контрол върху сивия сектор в бранша принуждават автобусните компании да правят компромиси в сигурността за да не изпаднат от пазара. Това мнение бе изказано от главния редактор на „Транспортал“ Михаил Рангелов при гостуването му в предаването „Денят с Веселин Дремджиев“ по телевизиите TV+ и TV1. Според него липсата на такава схема води до абсурда автобусните компании да изпадат във фактологическо нарушение, ако пътуват по новите магистрали, тъй като по време на изготвянето на последната транспортна схема тези пътища не са съществували и в договорите на фирмите има записани различни маршрути от тези, които се използват в момента.
Рангелов коментира и новата ТОЛ система, като според него причина за конфликтите около нея са свързани не с това дали е необходима, а с това какъв обхват да има тя. Според него трябва да се въвед ТОЛ система само по магистрали и транзитни пътища за всички видове автомобили, като за сметка на това се премахнат винетките.
Друга тема, която бе обсъдена бе разследването на Транспортал за дейността на БДЖ и ЖП администрацията, които се опитват да перкратят дейността на два завода за ремонт на жп локомотива. Според Рангелов това може да доведе до дипломатически скандал и неприятни сцени на протест в началото на европредседателството на България.