Влаковете закъсняват, а хората се изнервят. Извинявам се на потърпевшите от закъсняващите влакове. Тези закъснения ще продължат не повече от средата на следващата година.
Това заяви в сутрешния блок на БТВ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Росен Желязков.
„Лошата
организация ме притеснява. Недостигът на влакове трябваше да се замести
с наеми на локомотиви, за да има достатъчно. Това го казах още в
началото на година, но никой не направи нищо. Това е съпротива срещу
промяната на процесите. Действията, които се предприемат, е закриване на
холдинга. Това е съпротива срещу промяна на процесите. До тази година
доставката на резервни части се водеха на тефтер.
Недостигът трябва да се компенсира с наемане на локомотиви. 6 месеца не може да се организира поръчката. Има съпротива.
Има около 1 млн. влакочаса. Тогава изтича договора на БДЖ с държавата. След това всеки един европейски превозвач ще може да влезе на пазара. Слеващата година обаче, трябва да се усети промяната. За 2020 г. година са предвидени 140 милиона лева за нов подвижен състав. Първо ще се случи реформа, а после и финансирането“, коментира още той. БДЖ има дълг към държавата, за да си погаси дълговете към кредиторите, каза министърът.
„Първоначалното плащане за концесията на Летище София е 550 млн. лв“, разкри още транспортният министър.
Има проект да се одълбочи варненското пристанище, за да могат да идват големи кораби. Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето
„Изборите приключиха, а Фандъкова продължава да е успешният кмет
на София“, завърши Росен Желязков по темата за изборните резултати.