Модерен електробус тръгна във Велико Търново

Той се задвижва от ултракондензатор, не от батерии

От четвъртък само 2 дни преди местните избори по улиците на град Велико Търново се движи иновативен електробус, значително превъзхождащ конвенционалния автобусен и тролейбусен транспорт от гледна точка на икономичност и екологосъобразност. Електробусът, производство на фирма Chariot Motors, е ново поколение електрически автобус, който, за разлика от познатите електробуси, се задвижва от ултракондензаторна технология, а не от батерии. 

Предимствата от използването на тази технология се изразяват в напълно чистия, не отделящ вредни емисии и незамърсяващ в градски условия електробусен транспорт, допълнен от комфортното и безшумно возене – условия непостижими от конвенционалните дизелови автобуси и автобуси на природен газ.

Chariot е-бус, благодарение на своята ултракондензаторна технология, консумира четири пъти по-малък енергиен ресурс за km пробег спрямо дизеловите автобуси, което при цените на енергоресурсите в България означава около седем пъти по-ниска себестойност за км пробег.

Спрямо тролейбусния транспорт, Chariot е-бус консумира с около 30% по-малко електроенергия благодарение на рекуперираната електроенергия от ултракондензаторанта технология.

Chariot e-bus се зарежда с електрическа енергия от една или две зарядни станции, намиращи се на последните спирки по маршрута му, което от своя страна премахва нуждата от изграждане на инфраструктура по линията. С едно зареждане на ултракондензатора, което отнема около пет-шест минути, електробусът може да измине разстояние от около 30 кm, като по този начин електробусът може на практика да има неограничен дневен пробег в рамките на града.

Като допълнителни предимства на ултракондензаторната технология пред електробусите, използващи батерии могат да се споменат значително по-дългия живот, безопасността, липсата на намалена вместимост и товароносимост, липсата на тонове химическо съдържание, характерно за батериите.

Източник: economic.bg

Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]