Модернизацията на жп линията Пазарджик-Стамболийски се бави с 4 месеца

С четири месеца е забавена работата по реализацията на проекта за модернизация  на жп участъка Пазарджик – Стамболийски, който трябва да приключи през май 2015 г., установи транспортният министър Николина Ангелкова, която в понеделник провери как върви работата по рехабилитация на линията Септември-Пловдив с пари от еврофондовете, част от която е и изостаналото в ремонта трасе.
 
До 10 дни трябва да ни бъде представена ревизирана работна програма за модернизацията на  отсечката Пазарджик-Стамболийски, каза Ангелкова на жп гара Огнянов, където се слагат нови коловози като част от работата по проекта. Тя допълни, че към момента по това трасе са изпълнени едва 6 процента от предвидените физически дейности. "С тези темпове не виждам как ще бъде спазен срокът за завършване," коментира Ангелкова и предупреди, че дори е възможно прекратяване на договора с изпълнителя, ако той не покаже, че има ресурс да приключи строителството в срок. 
 
Модернизация на железопътната отсечка Пазарджик – Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски, бе възложена през юли 2011 г. на сдружение “Ай Джи Ей железопътна инфраструктура“. Цената на проекта бе за близо 50 млн. лв. без ДДС, вече обаче стойността е надхвърлила 54 млн. лв. без ДДС заради включени 10% непредвидени разходи, стана ясно от съобщение на транспортното министерство.
 
Ангелкова преди това инспектира строежа на нов железопътен мост близо до прелез Ковачево, който е част от рехабилитацията на трасето Септември – Пазарджик от общия проект. По участъка е достигнато около 20% физическо изпълнение, а стойността на договора на изпълнителя – консорциум “Свителски – РВП Кьоне”, който бе за  57 млн. лв. без ДДС, вече е над 62 млн. лв. без ДДС също заради 10% непредвидени разходи.
 
"Искам да видя мобилизация и в началото на септември ще организирам среща, за да видя какъв напредък сте постигнали“, каза министърът на представителите на изпълнителите. По думите й, няма да бъде допуснато оскъпяване на обектите, защото всички рискове трябва да са сметнати от изпълнителя още при подаване на офертата.
 
В рамките на инспекцията Николина Ангелкова провери и строителните дейности по участъка Стамболийски – Пловдив и положения нов железен път в междугарието Стамболийски – Тодор Каблешков. Физическият напредък по трасето надхвърля 27%, като стойността на договора на изпълнителя – австрийската “Порр Бау”, от първоначалните почти 51 млн. лв. без ДДС вече е малко над 56 млн. лв. без ДДС отново заради непредвидени разходи. Вече има 9 км положен нов железен път.
 
Работата по проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив трябва да приключи през 2015 г., в края на която изтича и крайният срок за допустимост на разходите по ОП "Транспорт“. Това превръща обекта в рисков от гледна точка на времето за изпълнение, обясниха от Министерството на транспорта, съобщенията и информационните технологии.
 
Ускоряването на работата по инфраструктурните обекти е основен приоритет за ведомството, защото това ще осигури 100% усвояемост на средствата по ОПТ и няма да се допусне загуба на средства.
 
По-късно през деня ще бъде направен преглед и на приемните сгради по трасето Пловдив – Димитровград, част от които бяха модернизирани в рамките на предприсъединителната програма ИСПА. 
Източник: Mediapool.bg
ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…