Модернизиране на жп транспорта в България

Модернизиране на жп транспорта в България

Модернизиране на жп транспорта в България:

През 2019 година Националната компания “Железопътна инфраструктура” започна изграждане и обновяване на жп трасето Пловдив – Бургас. Стойността на проекта е 675 млн. лева, а целта е осигуряване на подходящи условия за движение на влаковете с висока скорост, както и безопасност за преминаващите жп прелезите.

Целта е, следвайки европейската практика, пътуването с влак да стане най-бързият, комфортен и безопасен начин за придвижване в страната.

„В по-голямата част от участъка Пловдив – Бургас, скоростта ще бъде 160 км/час. Средната скорост ще бъде над 145 км/ч като пътуването от Пловдив до Бургас ще бъде по-бързо отколкото по магистралите с автомобилен транспорт. Очакваме да се случат и доставките на новите мотриси, вагони и локомотиви, които да могат да постигат тази по-висока скорост“, коментира инж. Иван Бакалски, ръководител на проект „Пловдив-Бургас“.

По-високата скорост изисква и по-висока мощност, затова се налага и модернизиране на тяговите подстанции, които осигуряват необходимата електроенергия за движението на влаковете.

Около 30 млн. лева са предвидени и за модернизиране на българските жп гари. В Карнобат, Подуяне и Казичене те вече са реновирани, продължава работата по гари Стара Загора, Чирпан и Искър.

 „Придобиха европейски вид. Ползите за хората са постигане на интегритет с градската среда, възможност за комфортно изчакване на влакове, възможност за магазини и детски кътове. Обществени места за лица с намалена подвижност и постигане на енергийна ефективност за гаровите комплекси. Инсталиране на соларни панели, което ще допринесе за намаляване на енергийните разходи“, коментира Мария Генова, зам.-генерален директор.

Реконструкцията на гарите включва и изграждане на достъпна среда за хората с намалена подвижност. С европейски средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ са ремонтирани – релсов път, системи за управление на жп трафика, тягови подстанции и ключови гари.

Дейностите ще продължат и в новия програмен период.

Цялото видео може да видите на сайта на БТВ.

Uncategorized

13 провалени и само 5 успешни процедури за пътнически подвижен състав са проведени от БДЖ в последните 6 години

септември 18, 2024

Михаил Рангелов Националният железопътен превозвач на България, БДЖ, през последните шест години е изправен пред сериозни предизвикателс…

борислав Гуцанов от трибуната на народното събрание
Избрани

БСП: България губи милиарди годишно от бездействие по важни транспортни проекти и проблеми с товарния трафик

септември 18, 2024

Изключително важни въпроси и нерешени с години проблеми се поставиха на проведеното по инициатива на ПГ на „БСП за България“ изслушване в…