Апликация на стартираща компания, подкрепена от BMW и Nokia вече се използва в 55 страни и 600 града. Транспортната програма Moovit, създадена от Nokia и BMW вече е достигнала един милион потребители в Обединеното кралство, по-малко от година след като бе пусната в употреба.
Moovit има за цел да даде на хората най-добрите обществени транспортни маршрути към дестинация, програмата стартира преди по-малко от година във Великобритания.
Приложението обобщава влакови и автобусни разписания заедно с други публични данни, както и информация от потребителите си. При избор на маршрут до избраната от вас дестинация, разбирате и колко време ще трае вашето пътуване.
След това тя може да коригира своите препоръки въз основа на събития на живо, като например 24-часова стачка на Tube миналата седмица, или да реагира на промените в публичните транспортни мрежи в развиващите се страни.
Вицепрезидентът на Moovit Алекс Торес, който напусна позиция в Google Maps, за да се присъединят към бизнеса, заяви, че услугата вече има 20 милиона потребители по целия свят. От стартирането си в Тел Авив през 2013 г. тя придобива известност и бързо се разширява в 55 страни и 600 града.
Компанията набра 50 милиона долара (£ 32 m) в началото на годината от страна на инвеститорите, включително Sequoia Capital, водеща компания от Силиконовата долина, както и рисков капитал от Nokia и BMW. Според сведенията в момента Moovit е оценен на £ 300 милиона, въпреки че няма приходи. В бъдеще обаче, приложението може да започне да взема такси от продажбата на билети, каза Торес.
Moovit е от компаниите, които искат да съчетаят технологиите с публични данни за подобряване на транспорта.
Лондон е домът на апликацията CityMapper, като програмата стартира в 27 града. CityMapper е достъпен във Великобритания само за жители на Лондон, Манчестър и Бирмингам, докато Moovit има по голям обхват, популярен е в Единбург, Глазгоу, Лийдс и Шефилд.
Бразилия е най-големият пазар за Moovit, популяризира се в Колумбия и Чили. В районите, където данните за обществен транспорт могат да бъдат непостоянни или е трудно да се намери, данните, въведени от потребителите често се използват, за да се запълнят празнините, което позволява на потребителите да изградят карта на маршрути дори без официалния график.