Над 21,5 млн. пътници са избрали да се качат на влак през миналата година. Това показва справка на Министерството на транспорта , предоставена на „Монитор“. Въпреки голямата бройка от железницата отчитат, че превозените хора са намалели с около 5 на сто спрямо предходната 2015 г. За сравнение по данни на ведомството през по-миналата година БДЖ е превозило близо 22,5 млн. пътници. Намалението от 5-6% се очаква и в приходите от превозените пътници, показва още статистиката на транспорта. Най-натоварени са били влаковете около празниците и в дните преди тях. В тези периоди най-пълни са композициите, които пътуват на дълги разстояния, като предпочитани са спалните вагони по направленията София – Варна, София – Добрич, София – Бургас и Пловдив – Варна. Крайградските линии около София, Пловдив, Варна се използват най-много в работните дни, като най-натоварени са дните понеделник и петък.
Освен това дружеството е пуснало няколко десетки хиляди допълнителни места във влаковете, като само за отминалите последни коледни и новогодишни празници БДЖ осигури над 13 500. Дружеството няма практика да пуска извънредни композиции, а само да увеличава с допълнителни вагони съставите на регулярните влакове, движещи се по най-натоварените маршрути в страната. А част от тях са от столицата към Варна, Бургас, Русе, Видин, Димитровград и Добрич и обратно към София.
Плановете са през тази година обемът на превозите, както и броят на пътниците, да се запазят като през 2016 г. и да бъдат овладени намаленията, информират още от транспорта. Влаковете, които ще се движат през 2017 г. са 586 на брой, от които 73 бързи, 143 пътнически и 352 крайградски влакове. В разписанието са включени 4 бързи влака със задължителна резервация и 14 международни.
Около Великден се очаква да бъде пуснат и първият атракционен влак за годината. Все още обаче подготовката не е приключила, като продължава проучването на възможни маршрути, както и състави на композициите и дати. През миналата година бяха организирани няколко такива пътувания, като големият интерес към тях обнадеждава търговския екип на дружеството, че те имат потенциал да реализират приходи и съответно да бъдат планирани като регулярни, информират от транспорта. А през миналата година първото атракционно пътуване беше до Черепишкия манастир, като се организира на празниците Лазаровден и Цветница. И в двата почивни дни влакът беше теглен от ретролокомотива „Баба Меца”, на който някога е работил като огняр и самият Вапцаров.
Ретро композиция беше пусната и по маршрута Варна – Русе, по повод 150 години от построяването на първата жп линия, която свързва именно двата града. Тя беше теглена от парен локомотив 03.12, като в нейния състав бе включен вагон от царската композиция на цар Борис III „Корона експрес”.
Общо към атракционните пътувания с парни локомотиви на БДЖ са проявили интерес над 1200 души.
Проведените пътувания през изминалата 2016 г. бяха организирани с рекламна цел за популяризиране на имиджа на дружеството и пътуванията с ретро подвижен състав, обясняват още от транспорта. В информацията се казва още, че цените на билетите за влаковете между София и Черепиш са определени така, че да се покрият разходите за движението на влаковете. Билетите за юбилейния влак между Варна и Русе бяха на символична цена от 0,50 лв., с цел да се контролира разпределението на седящите места и да не се допуска пренаселеност и неудобство за пътуващите.