Най-големите авиокомпании в Европа направиха обединение, каквото се случва за пръв път в историята. Целта им е да се борят с летищните такси, които стават все по-високи, както и с азиатските си конкуренти, които заливат пазара все по-силно.Германската „Луфтханза", френската „Еър Франс", британската „Бритиш Еърлайнс" и испанската „Иберия", както и нискобюджетните EasyJet и „Райънер" си стиснаха ръцете, влизайки в състава на обединението, което нарекоха Airlines for Europe (А4Е), съобщи AFP.Целта на организацията е да представлява интересите на членовете й пред институциите на Евросъюза. Тя ще е нещо като организация „шапка", която ще се грижи за членовете си и пред всички международни организации и националните правителства, когато става дума за европейска авиация.Първото искане на управляващите директори е да призоват властите да вземат мерки относно летищата, за да може европейските пътници да не бъдат товарени с излишно високи летищни такси, също и да се махнат неоправданите данъци по авиоуслугите. Европейският комисар по транспорта Виолета Булц приветства действията на авиокомпаниите. „Не само искаме силен вътрешен пазар, но също така искаме да сме сигурни, че европейската авиация ще остане водеща сила на глобалното поле", обясни тя.Оказва се, че според изследване летищните такси на най-големите 21 европейски аеропорта са се увеличи с 80 процента от 2005 г. досега, а цените на билетите са поевтинели с 20 на сто.От новата организация „подсетиха" властите и за нещо друго, което подлива вода на европейските компании. А именно, че в последно време конкуренцията на авиопа-зара идва в лицето на арабските компании от страните в Персийския залив, които имат огромно държавно финансиране.
Източник: Новинар