Напредва изграждането на ССТ и Западната дъга на СОП

Напредва изграждането на ССТ и Западната дъга на СОП

Продължава работата по изграждането на пътния възел на Костинбродско шосе. Усилено се работи и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена АМ Калотина.

 

Крайният срок за завършване на строителните дейности е 1 септември 2016 г. Строителството на участък 2 от Западната дъга на СОП е с дължина 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли – Стефансон, Ломско шосе и Северна скоростна тангента, естакада над бъдещия бул. Стефансон, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.

Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД Европейски пътища, в което участват Джи Пи Груп ООД, Автомагистрали-Черно море АД и Пътстройинженеринг АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС.

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ Люлин и е част от коридор Ориент/Източно Средиземноморие, който на територията на Република България свързва Видин с Кулата.

В края на миналата година бяха пуснати в експлоатация 13 км от тангентата – отсечките между Ботевградско шосе и бул. Лазар Михайлов и от Околовръстния път до пътя за Требич. За доизграждане остана участък от около 3 км – от пътя за Требич до бул. Лазар Михайлов, в който има 7 големи съоръжения: 2 надлеза над бул. Рожен, пътен възел Илиенско шосе, естакада над гара Илиенци и 4 подлеза.

Северната скоростна тангента е с обща дължина близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум ХПВС-ССТ. Стойността на договора е 180 млн. лв. с ДДС.

С изграждането на ССТ се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. С новото трасе ще се подобри достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, ще се улесни трафикът и ще се съкрати времето за пътуване. Тангентата не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява бърза и директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от АМ Тракия и Хемус, път I-8 Калотина – София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.                                                                            Източник : www.logistika.bg

ЖП транспорт

Транспортното министерство не се отказва от трите лота за обществената жп услуга, но ще обсъди предложени от експертите корекции

декември 2, 2024

Транспортното министерство заяви твърдото си намерение да продължи с плановете за разделяне на обществената железопътна услуга в три лот…