Напредва изграждането на ССТ и Западната дъга на СОП

Напредва изграждането на ССТ и Западната дъга на СОП

Продължава работата по изграждането на пътния възел на Костинбродско шосе. Усилено се работи и по строителството на пътния възел със Северна скоростна тангента, където се очаква да бъде включена АМ Калотина.

 

Крайният срок за завършване на строителните дейности е 1 септември 2016 г. Строителството на участък 2 от Западната дъга на СОП е с дължина 5,3 км. Предвидено е построяването на 3 пътни възли – Стефансон, Ломско шосе и Северна скоростна тангента, естакада над бъдещия бул. Стефансон, нов път за гара Волуяк, надлез над пътя за с. Мрамор и т. н.

Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД Европейски пътища, в което участват Джи Пи Груп ООД, Автомагистрали-Черно море АД и Пътстройинженеринг АД. Стойността на договора е близо 102 млн. лв. с ДДС.

Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на АМ Люлин и е част от коридор Ориент/Източно Средиземноморие, който на територията на Република България свързва Видин с Кулата.

В края на миналата година бяха пуснати в експлоатация 13 км от тангентата – отсечките между Ботевградско шосе и бул. Лазар Михайлов и от Околовръстния път до пътя за Требич. За доизграждане остана участък от около 3 км – от пътя за Требич до бул. Лазар Михайлов, в който има 7 големи съоръжения: 2 надлеза над бул. Рожен, пътен възел Илиенско шосе, естакада над гара Илиенци и 4 подлеза.

Северната скоростна тангента е с обща дължина близо 17 км. Изпълнител на строителните дейности е Консорциум ХПВС-ССТ. Стойността на договора е 180 млн. лв. с ДДС.

С изграждането на ССТ се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. С новото трасе ще се подобри достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, ще се улесни трафикът и ще се съкрати времето за пътуване. Тангентата не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява бърза и директна връзка между концентрираните в района главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от АМ Тракия и Хемус, път I-8 Калотина – София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.                                                                            Източник : www.logistika.bg

ЖП транспорт

Bombardier Transportation отваря офис в София за подкрепа на български проекти

БЪЛГАРИЯ: Bombardier Transportation създаде дъщерно дружество в България и откри офис за управление на проекти в София. „Със значителната модернизация на железопътния транспорт в България, този нов офис бележи важен […]

Uncategorized

Караянчева, ако някой може да дава разрешения за метрото, това не сте вие от ГЕРБ

Михаил Рангелов „Като не ви харесва Бойко, не ходете с метрото“, призова протестиращите председателката на парламента Цвета Караянчева. Въпреки, че присвояването на държавни постижения за партийни цели е нормална практика […]

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]