Наръчник за по-евтино пътуване с градския транспорт в София

От 1 юни някои цени за пътуване в градския транспорт поскъпват. "Дневник" направи справка кои са по-евтините варианти за придвижване.

Най-изгодно за пътуване става с годишна карта. Нейната цена намалява от 500 на 365 лева. Тоест при средно две пътувания на ден цената на едно става 0.50 лева.

Поименна месечна карта за всички линии запазва цената си от 50 лева, което по изчисления на общинското дружество "Център за градска мобилност" едно пътуване е между 0.50 и 0.80 лева. Картата за една линия също запазва цената си – 23 лева. Без промяна са и тримесечните карти за всички линии – 130 лева, както и за шест месеца – 255 лева.

При билетите най-изгоден е вариантът 10 талона, включително и електронни, за 12 лева. Така едно пътуване ще струва 1.20 лева, като до момента цената беше 8 лева, или 0.80 на пътуване. Този вариант е най-добър заместител на единичния билет, който поскъпва от 1 на 1.60 лева.

Изгоден вариант е дневната карта, която запазва цената си – 4 лева. Въвежда се и нова тридневна карта, която ще струва 10 лева.

Едномесечната карта за метро остава 35 лева. Въвежда се нова карта "Метро +", която дава възможност за една линия от наземния транспорт – трамвай, тролей или автобус. Тя ще струва 43 лева.

Старите билети за градския транспорт в София ще могат да бъдат подменяни срещу доплащане от 1 юни до 30 септември

Най-евтино остава пътуването гратис, но глобите се увеличават двойно. Наказателният билет ще струва 40 лева, а при отказ от него – актът ще е 200 лева.

Източник : www.dnevnik.bg

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]