Наследници на ВИС 2 спечелиха 17 автобусни линии за осем години

«Да благодарим на ГЕРБ и ВМРО за подкрепата на патриотичния капитал в лицето на остатъците от ВИС 2. Какво са 141 млн лева в името на тази благородна цел. Все пак дълговете на общината и фирмите й са 2 милиарда. Новината е, че в общинския съвет решенията не се вземат както преди с мнозинство от 100%, а най-малкото неудобната информация излиза бързо. Сега това не помогна, но друг път ще стане. Малко ме озадачава позицията на почти всички от РБ, които са отсъствали или са се въздържали с мотива "нашият глас нямаше значение". Но това е положението:)».

Това написа във фейсбук Владислав Панев, член на Изпълнителния съвет на «Партия на зелените» и кандидат за общински съветник в София.

Повод за коментара на финансиста Панев и представител на «Зелените» е решението на Столична община да сключи осемгодишен договор за 141 млн. лв. с транспортната фирма "МТК Гроуп", която ще обслужва 17 автобусни линии в северната част на София. 

Предложението на общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера и бе скоростно одобрено от общинарите по време на последното им заседание преди лятната почивка, въпреки критиките, че е ненужно и неизгодно за общината.

То получи подкрепата на 31 съветници от ГЕРБ и ВМРО, 11 бяха "против" (БСП, Коалиция "Сердика", Група ПЕТ и Иво Божков от ДСБ) и 5-ма се въздържаха (Реформаторският блок и Стоян Александров, "Движение 21").

Отношенията между София и "МТК Гроуп" са стари, като компанията претендира в съда общината да й плати 5 млн. лв. неустойки за несключен в миналото договор.

Именно това бе и официалната причина казусът с отдаването на автобусни линии на фирмата да излезе на дневен ред в общината. От развитието на междинното тълкувателно дело обаче става ясно, че общината едва ли ще бъде осъдена, тъй като ВАС прие, че вредите от подзаконов нормативен акт в периода, преди той да бъде отменен, не подлежат на обезщетение. Така Столична община не би следвало да дължи обезщетение на "МТК Гроуп".

По време на заседанието в общината съветниците Симеон Славчев ("Движение 21"), Тодор Цанев (АБВ) и Иво Божков (ДСБ) на няколко пъти зададоха въпроса защо трябва да се бърза с подписването на извънсъдебно споразумение преди решението на съда.

"Това са частични искове, фирмата може да поиска и още и това сериозно ме притеснява," коментира Контрера, цитиран от в. «Капитал».

Същият договор с "МТК Гроуп" беше предложен и преди три месеца от Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС), но тогава не успя да събере подкрепа, напомня изданието. Сега актуализацията идва от името на ВМРО, подкрепен е от ГЕРБ, а БСП е против.

Според контракта общината ще плаща на "МТК гроуп" по 17 млн. лв. на година за следващите осем години за обслужването на 17 автобусни линии.

Цената е от 3 лв. на километър, което според граждански организации и някои общински съветници е неизгодно, тъй като останалите частни превозвачи получават между 2.60-2.80 лв. на километър, при това за по-натоварени линии. "МТК", която за 2015 г. има 1000 лв. приход според отчета й, ще има осем месеца да закупи 60 нови автобуса по договор, тъй като в момента не разполага с такива. Наскоро тя е получила и лиценз, който важи до 2026 г. 

"МТК Гроуп" е собственост на Кирил Йорданов Илиев и Велизар Тодоров Илиев. До 2011 г. в собствеността участва и Йордан Илиев – първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС2 Георги и Васил Илиеви.

Дълго време Йордан Илиев бе управител на фирмите "Волф", "Дитц" и "Чистота" на Румен Гайтански-Вълка.

Източник : www.big5.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]