Наследници на ВИС 2 спечелиха 17 автобусни линии за осем години

«Да благодарим на ГЕРБ и ВМРО за подкрепата на патриотичния капитал в лицето на остатъците от ВИС 2. Какво са 141 млн лева в името на тази благородна цел. Все пак дълговете на общината и фирмите й са 2 милиарда. Новината е, че в общинския съвет решенията не се вземат както преди с мнозинство от 100%, а най-малкото неудобната информация излиза бързо. Сега това не помогна, но друг път ще стане. Малко ме озадачава позицията на почти всички от РБ, които са отсъствали или са се въздържали с мотива "нашият глас нямаше значение". Но това е положението:)».

Това написа във фейсбук Владислав Панев, член на Изпълнителния съвет на «Партия на зелените» и кандидат за общински съветник в София.

Повод за коментара на финансиста Панев и представител на «Зелените» е решението на Столична община да сключи осемгодишен договор за 141 млн. лв. с транспортната фирма "МТК Гроуп", която ще обслужва 17 автобусни линии в северната част на София. 

Предложението на общинския съветник от ВМРО Карлос Контрера и бе скоростно одобрено от общинарите по време на последното им заседание преди лятната почивка, въпреки критиките, че е ненужно и неизгодно за общината.

То получи подкрепата на 31 съветници от ГЕРБ и ВМРО, 11 бяха "против" (БСП, Коалиция "Сердика", Група ПЕТ и Иво Божков от ДСБ) и 5-ма се въздържаха (Реформаторският блок и Стоян Александров, "Движение 21").

Отношенията между София и "МТК Гроуп" са стари, като компанията претендира в съда общината да й плати 5 млн. лв. неустойки за несключен в миналото договор.

Именно това бе и официалната причина казусът с отдаването на автобусни линии на фирмата да излезе на дневен ред в общината. От развитието на междинното тълкувателно дело обаче става ясно, че общината едва ли ще бъде осъдена, тъй като ВАС прие, че вредите от подзаконов нормативен акт в периода, преди той да бъде отменен, не подлежат на обезщетение. Така Столична община не би следвало да дължи обезщетение на "МТК Гроуп".

По време на заседанието в общината съветниците Симеон Славчев ("Движение 21"), Тодор Цанев (АБВ) и Иво Божков (ДСБ) на няколко пъти зададоха въпроса защо трябва да се бърза с подписването на извънсъдебно споразумение преди решението на съда.

"Това са частични искове, фирмата може да поиска и още и това сериозно ме притеснява," коментира Контрера, цитиран от в. «Капитал».

Същият договор с "МТК Гроуп" беше предложен и преди три месеца от Калоян Паргов (БСП), Борислав Борисов (ГЕРБ) и Борислав Бориславов (СДС), но тогава не успя да събере подкрепа, напомня изданието. Сега актуализацията идва от името на ВМРО, подкрепен е от ГЕРБ, а БСП е против.

Според контракта общината ще плаща на "МТК гроуп" по 17 млн. лв. на година за следващите осем години за обслужването на 17 автобусни линии.

Цената е от 3 лв. на километър, което според граждански организации и някои общински съветници е неизгодно, тъй като останалите частни превозвачи получават между 2.60-2.80 лв. на километър, при това за по-натоварени линии. "МТК", която за 2015 г. има 1000 лв. приход според отчета й, ще има осем месеца да закупи 60 нови автобуса по договор, тъй като в момента не разполага с такива. Наскоро тя е получила и лиценз, който важи до 2026 г. 

"МТК Гроуп" е собственост на Кирил Йорданов Илиев и Велизар Тодоров Илиев. До 2011 г. в собствеността участва и Йордан Илиев – първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС2 Георги и Васил Илиеви.

Дълго време Йордан Илиев бе управител на фирмите "Волф", "Дитц" и "Чистота" на Румен Гайтански-Вълка.

Източник : www.big5.bg

Въздушен транспорт

Корнелия Нинова: ГЕРБ се готви да даде 10 години гратис на концесионера на летище „София“

ГЕРБ се готви да даде 10 години гратис на концесионера на летище „София“, алармира през фейсбук страницата си лидера на БСП Корнелия Нинова. „Господин Борисов, вярно ли е, че правителството […]

Воден транспорт

Австралия се задръсти с празни контейнери

Транспортните фирми в Австралия призоваха контейнерните линейни оператори да пратят допълнителни контейнеровози, които да извозят празните контейнери от континента. Пред Loadstar Артур Цанерос, главен изпълнителен директор на ACFS Port Logistics, […]

Автомобилен транспорт

Одобриха трасето на АМ “Хемус”, минаващо през област В. Търново

Министерство на регионалното развитие и благоустройството даде зелена светлина на проекта за изграждане на трасето на АМ “Хемус”, което ще преминава през региона. Това стана факт, след като беше одобрен […]