Не се знае колко ще са съкращенията в БДЖ

Оптимизация не значи непременно съкращаване на служители, защото в БДЖ има звена, в които не достигат хора. Това обяви министърът на транспорта Данаил Папазов, цитиран от агенция "Фокус", по повод появилата се информация за съкращаването на 700 служители.
 
Все пак той потвърди, че най-сериозната необходимост от оптимизиране на служителите е в администрацията и вече са водени преговори със синдикатите. "Преди да е излязъл планът за оптимизацията, преди да се произнесат отделните звена на ръководството на БДЖ, не може да се говори за никаква бройка за съкращение и за никакви конкретни действия", каза още министърът на транспорта.
 
Тези действия щели да се предприемат едва след като се стигне до разбирателство с кредиторите.
 
"Общото събрание на кредиторите на БДЖ ще коментира оздравителния план, а не личния състав", допълни Папазов.
 
В оздравителния план влизат основно преструктуриране на ремонтната дейност и оптимизиране на администрацията на БДЖ, посочи министърът. Той съобщи, че в администрацията се въвежда електронна обработка на документи, която би трябвало значително да подобри дейността на дружеството.
 
През годините отчетността се е извършвала по доста труден вариант и е необходимо да се съкрати времето на постъпване на оперативните данни, за да се вземат адекватни решения, каза още Папазов. Това е един от главните елементи на тежките преговори с кредиторите, в които ще участват и вицепремиерът Даниела Бобева и експерти на финансовото министерство.
 
Вариантите за оздравителен план са над осем, но министър Папазов отказа да ги коментира, защото обявяването им преди провеждането на преговорите би било неадекватно.
 
Източник: www.dnevnik.bg, 13.05.2014
ЖП транспорт

Оферта от БДЖ: Работите при нас 5 г., не плащате такса във вуз

„Булгартрансгаз“, „Български пощи“, „Винпром АД“, ТЕЦ „Марица Изток 2“ ЕАД, Националната електрическа компания, „Джи Пи Груп“, „Аджибадем Сити клиник“, БДЖ, „Монтюпе“ и т.н. – това са само част от 146-те […]