Неработеща сигнализация на път да повтори катастрофата на Калояновец

Машинист снима неработеща система за сигурност на гара Калояновец, където на 12 юли влакова катастрофа взе жертва и рани 15 пътника. Тодор Чолаков публикува снимка във Фейсбук, на която се вижда как системата АЛС, която трябва да контролира движението на локомотива показва разрешена скорост 130 км/ч при положение „Пълен контрол“. Това става независимо, че влизането в злополучната гара продължава да се извършва през отклонение, което според правилниците може да се извършва с максимум 40 км/ч.
„Опасявам се, че не всеки би разтълкувал снимката правилно, защото на нея се вижда, че влакът е вече на коловоза след стрелките. Който е запознат достатъчно с АЛС и ситуацията в Калояновец обаче ще знае, че скоростта се сменя чак на изходния светофор, а на коловоза, където е влака може да се влезе само през отклонение. Нямаше как да реагирам по-бързо и да снимам преди или на стрелките.
Това 100 отляво е целевата скорост, която не може да е по-висока от максималната. Отдясно пише 130, но е бледо и трябва вглеждане.“, пише Чолаков във Фейсбук.
Снимката повтаря едно към едно обстоятелствата, при които най-вероятно се е случила трагедията през юли. По официална информация влакът е влязъл в отклонение със скорост около 100 км/ч. Според оцелелия помощник-машинист сигнализацията е давала неправилни показания, които са довели до дерайлирането на влака. След инцидента медиите разкриха, че в новоремонтирания участък, където попада гара Калояновец системата АЛС не е работела.
В случая, заснет от Чолаков АЛС е подала грешни данни, а светлинната сигнализация е показала правилно влизането в отклонение.

komentator.bg

ЖП транспорт

Товарните влакове между Турция и Китай вече се движат редовно по график

Първият Китай-граница влак от Турция тръгна на 4 декември миналата година, а вторият току-що пристигна в централно разположения китайски хъб. Услугата ще работи два пъти месечно. Това е положителен старт […]

ЖП транспорт

Flixmobility с жалба пред Европейската комисия против държавна помощ на ДойчеБан

FLIXMOBILITY, германското дружество с отворен достъп Flixtrain и автобусния оператор на дълги разстояния Flixbus, подаде официално оплакване пред Европейската комисия (ЕК) за милиарди евро държавни помощи, предоставени на германския железопътен […]

ЖП транспорт

Много скъпо. Много бавно. Много опасно. Що е то? БДЖ трябва да умре…

Какво се случи след – продължение на историята от 2016 г. Компания Български държавни железници (БДЖ) e един от редовните сюжети на „Черната книга на правителственото разхищение“. Годишното издание им посвети […]