Николина Ангелкова, министър в оставка: ЕК никога не е обещавала или договаряла финансиране на жп линията Русе-Варна, още по-малко с Данаил Папазов

ЕК никога не е обещавала или договаряла финансиране на жп линията Русе-Варна, още по-малко с Данаил Папазов. Това коментира за Агенция „Фокус“ министърът на туризма в оставка и служебен министър на транспорта в кабинета на проф. Георги Близнашки Николина Ангелкова във връзка с твърденията на транспортния министър в правителството на Пламен Орешарски Данаил Папазов, че Ангелкова е пренасочила парите за цялостна рехабилитация на жп трасето Русе – Варна, където е и гара Хитрино, към отсечката Септември – Елин Пелин.
„Разбирам политическите амбиции на г-н Данаил Папазов. Видяхме, че очевидно има планове в политиката, все пак беше кандидат за вицепрезидент на Пламен Орешарски. Нека обаче не се опитва да извлича политически дивидент от трагичния инцидент в Хитрино. Г-н Папазов като министър на транспорта трябва много добре да знае, че транспортната инфраструктура се дели на основна и разширена TEN-T мрежа“, заяви Ангелкова. Тя уточни, че ЕК, съгласно правилата, финансира първо проекти от основната TEN-T мрежа, а жп линията Русе-Варна е разширена такава. „За съжаление, ЕК никога не е обещавала или договаряла нейно финансиране, още по-малко с г-н Папазов. Аз като служебен министър на транспорта за три месеца няма как да пренаредя приоритети, говорени години, а можех само да ускоря процеса за изпълнение на заложените вече проекти“, каза още Николина Ангелкова.

 

Източник: http://m.focus-news.net, 15.12.2016г.

Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]