НКЖИ представи проекта „Модернизация на железопътната линия Видин – София“ на конференция в гр. Видин

Днес, 8 март 2023 г., НКЖИ участва в регионалната конференция по Проект 2021CE160AT197 EU in BG: Cohesion Future – Европа в България: Общо бъдеще.

Организатор на събитието, което ще се проведе в Националния пресклуб на БТА, гр. Видин, ул. „Дунавска“ № 6, е БТА.

Инж. Албена Трайкова, ръководител на Звеното за подготовка, управление и изпълнение на проект „Видин – София“ към НКЖИ представи проект „Модернизация на железопътната линия Видин – София“ и в частност техническия проект за модернизацията на участъка Видин – Медковец.

Тази година се навършват 100 години от построяването на жп линията Видин – София.

*************

С изготвения технически проект за „Модернизация на железопътния участък Видин – Медковец“ се реконструира железния път, като се изгражда изцяло ново железопътно трасе с по-тежък тип релси, изцяло нова контактна мрежа, изграждат се много нови инженерни съоръжения /мостове, тунели и др./. По този начин, след модернизацията, влаковото движение ще може да се извършва със скорост на движение до 160 км/ч. за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни. Изграденото при модернизацията ще отговаря на последните изисквания за сигурност, надеждност и техническа съвместимост в страните на Европейския съюз.

В модернизацията на железопътен участък Видин – Медковец се предвиждат 5 нови междугария, частично ще бъдат реконструирани 2 съществуващи междугария – Медковец – Брусарци и Брусарци – Дъбова махала и ще бъдат изградени 4 нови гари:  гара Дъбова махала, гара Воднянци, гара Срацимир и гара Видбол.

Извършено е софтуерно моделиране на разпространението на шума и на местата с превишени нива на шума са предвидени шумозащитни съоръжения.

Електрозахранването на новия участък ще се извършва от съществуващи тягови подстанции Видин и Брусарци, които ще бъдат модернизирани по програма „Транспортна свързаност 2021-2027“.

В цифри е интересно да се споменат: два тунела с дължини съответно 325 и 2975 метра, 6 броя мостове с обща дължина 564 метра, виадукти и естакади – 11 броя с обща дължина 4680 метра. Не може да не се спомене може би най-интересното съоръжение: естакада с дължина 1126 метра и височина 112 метра!

Участък Видин – Медковец е разделен за строителство на три участъка: Медковец – Дъбова махала, Дъбова махала – Срацимир и Срацимир – Видин.

В рамките на този месец се очаква да бъдат обявени обществените поръчки за избор на изпълнители на строителството за две от тези отсечки, а именно: Медковец – Дъбова махала и Дъбова махала – Срацимир. За третата, обявяването на обществената поръчка за избор на изпълнител на строителството се очаква до няколко месеца.

Индикативната стойност за строителството на целия участък Видин – Медковец е приблизително € 613 530 000, 85% от които ще бъде осигурена от Механизъм за свързване на Европа.

ЖП транспорт

София посреща Железопътен форум 2024: Международни експерти обсъждат бъдещето на жп оперативната съвместимост

ноември 6, 2024

На 8-9 ноември 2024 г. в София ще се проведе “Железопътен форум 2024” на тема “Бъдещето на железопътната оперативна съвместимост: 25 години опит …