„Предложил съм на правителството намаляване на инфраструктурните такси с 50% заради кризата, създадена от епидемията на Ковид-19“, съобщи по време на видеоконференция за мерки и действия в областта на транспортната свързаност Управителят на ДП „НК Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски. Предложението включва компенсиране на инфраструктурния оператор от средствата, отделяни от бюджета за справяне с корона кризата.
Инж. Папукчийски представи и приоритетните проекти по националния план. Проектът предвижда изграждане, преустройство и рехабилитация на ключови гарови комплекси-Мездра, Червен Бряг, Илиянци, Враца, Левски, Горна Оряховица, Варна и Филипово. Те са разположени по основната и широко обхватната TEN-T мрежа, както и изграждане на модерен интермодален железопътен терминал в най-големия железопътен възел в Северна България – Горна Оряховица.
„Намерението за антикризисни жп проекти по протежение на Коридор №8 и в частност на пренебрегваната в железпътно отношение Северна България отговаря на националните интереси“, коментира Михаил Рангелов, главен редактор на Транспортал. Според него изграждане на интермодален терминал в Горна Оряховица трябва да бъде стъпка към изграждането на национална мрежа от подобни съоръжения, като е необходимо да бъде изграден поне един терминал в близост до някое от основните ни пристанища – Варна или Бургас. Според управителя на НКЖИ предстои модернизация на жп инфраструктурата по линията Карнобат – Варна – Русе, което би могло да включи изграждането на подобно съоръжение.
„Смятам, че интермодални терминали в близост до двете пристанища са необходими и ако предпроектните проучвания и икономическите анализи позволят, тогава компанията може да пристъпи към подготовка на съответните проекти“, коментира инж. Папукчийски.