Чуждестранните превозвачи, които извършват доставки във Франция, ще трябва да получават възнаграждения според френските стандарти. Това задължава новият френски закон, който влиза в сила от 1 юли, съобщи БНТ.
Мярката е чакана отдавна от френските превозвачи. Целта й е да се преборят с конкуренцията на ниското заплащане, информира още държавната телевизия.
Според закона от 1 юли чуждестранните превозвачи от влизането си на френска територия трябва да получават възнаграждение, равно поне на минималната френска работна заплата (т.е. 9,67 евро на час). Социалните им осигуровки остават тези на страната на произхода.
Законът за чуждестранните превозвачи завари неподготвени българските международни шофьори. Френската телевизия BFM дала пример с български превозвач по линията София – Бордо.
Законът, който се роди след продължителни дебати, е "стъпка в борбата с нелоялната конкуренция" по думите на френския държавен секретар на транспорта Ален Виделис. Новото правило ще се отнася главно за т.нар. каботаж – доставката на стоки от една до друга точка на Франция.Чуждите превозвачи имат право на три такива превозни операции в рамките на 7 дни. За българските компании тази практика е разрешена от 2012 г., но винаги е нервирала френските фирми заради по-ниските тарифи на чуждите конкуренти.
Указът предвижда създаването на нови удостоверения за превозните операции с шестмесечен срок, които да бъдат част от бордните документи на превозвача.
Освен одобрение законът срещна и резерви, особено от френски транспортни компании, които имат свои филиали в чужбина. Те се боят от главоблъсканицата около изчисленията на заплащанията според ставките в различните страни. Задачата е сложна и за самите власти, които трябва да контролират повсеместното спазване на закона.
Източник : www.bnt.bg