Нов френски закон завари неподготвени българските международни превозвачи

Чуждестранните превозвачи, които извършват доставки във Франция, ще трябва да получават възнаграждения според френските стандарти. Това задължава новият френски закон, който влиза в сила от 1 юли, съобщи БНТ.

Мярката е чакана отдавна от френските превозвачи. Целта й е да се преборят с конкуренцията на ниското заплащане, информира още държавната телевизия.

Според закона от 1 юли чуждестранните превозвачи от влизането си на френска територия трябва да получават възнаграждение, равно поне на минималната френска работна заплата (т.е. 9,67 евро на час). Социалните им осигуровки остават тези на страната на произхода.

Законът за чуждестранните превозвачи завари неподготвени българските международни шофьори. Френската телевизия BFM дала пример с български превозвач по линията София – Бордо.

Законът, който се роди след продължителни дебати, е "стъпка в борбата с нелоялната конкуренция" по думите на френския държавен секретар на транспорта Ален Виделис. Новото правило ще се отнася главно за т.нар. каботаж – доставката на стоки от една до друга точка на Франция.Чуждите превозвачи имат право на три такива превозни операции в рамките на 7 дни. За българските компании тази практика е разрешена от 2012 г., но винаги е нервирала френските фирми заради по-ниските тарифи на чуждите конкуренти.

Указът предвижда създаването на нови удостоверения за превозните операции с шестмесечен срок, които да бъдат част от бордните документи на превозвача.

Освен одобрение законът срещна и резерви, особено от френски транспортни компании, които имат свои филиали в чужбина. Те се боят от главоблъсканицата около изчисленията на заплащанията според ставките в различните страни. Задачата е сложна и за самите власти, които трябва да контролират повсеместното спазване на закона.

 Източник : www.bnt.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]