Нов лобистки опит в полза на големите таксиметрови фирми

Въвеждането на ясни правила и ред в таксиметровия бранш явно пак няма да се случи.

След като миналата есен парламентът прие промяна в Закона за автомобилните превози, която правеше невъзможно шофьорите на жълтите коли да карат от името на друг превозвач, но за своя сметка, което развързва вратичка за мащабни схеми за укриване на данъци и осигуровки, сега старият текст отново се връща в закона.

ТАКСИМЕТРОВАТА "МАФИЯ" ПРОБВА ДА СЕ ВЪРНЕ С ПОПРАВКА В ЗАКОН

Днес в деловодството на Народното събрание е депозиран законопроект за изменение на Закона за местните данъци и такси, с който от 1 януари догодина се въвежда специален данък "такси" – разновидност на патента. Размерът му ще бъде определян от общинските съвети като заложените ставки са да варира от 400 до 1000 лева на година.

Вносителите са депутатите от ГЕРБ Диана Йорданова, Станислав Иванов, Атанас Ташков, Клавдия Григорова-Ганчева, Свилен Иванов, както и колегите им Петър Кадиев от АБВ, Искрен Веселинов от Патриотичния фронт и Петър Петров от Български демократичен център.

Освен въвеждането на данък "такси" обаче в преходните и заключителните разпоредби на законопроекта е предвидена и промяна в Закона за автомобилните превози, с която се допуска таксиметрова дейност да се извършва и от "лица, извършващи дейността от името на регистриран превозвач".

Този текст облагодетелства единствено големите таксиметрови фирми, които печелят от шофьорите като им продават автомобили на лизинг, правото да носят техните стикери и да приемат поръчки. За всяка от тези услуги се плаща поотделно. В същото време данъчнозадълженото лице не е голямата такси компания, а шофьорът, който в масовия случай е принуден да укрива данъци, за да оцелее. Затова хиляди таксиметрови апарати са регистрирани в ромските гета, от тях хазната не получава нищо, а клиентите изобщо нямат представа кой ги вози.

СТРАХ ТРЕСЕ ГОЛЕМИТЕ ТАКСИ КОМПАНИИ: СЪСИПВАТ НИ

Този текст отпадна благодарение на законодателна инициатива от страна на двама депутати също от ГЕРБ Иван Вълков и Цветомир Михов. Двамата предложиха два варианта –  или таксиметровите фирми да назначат на трудов договор шофьорите, които работят за тях, или самите те да се регистрират като превозвачи. Това предложение мина с надпартийна парламентарна подкрепа, въпреки че шефката на парламентарната бюджетна комисия Менда Стоянова вече веднъж неуспешно се опита да върне старото положение.  

 Източник : www.clubz.bg

ЖП транспорт

Правят повторна експертиза на релсите на гарата в Хитрино

Делото за трагедията в Хитрино отново влезе в съда, съобщава Нова телевизия. Апелативният съд във Варна прие да бъде направена повторна експертиза на релсите на гарата. Искането за това беше на защитата […]

Автомобилен транспорт

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020 Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете Tенденции в пътуванията през 2020: […]