Нов транспортен коридор между Русия, Азербайджан и Иран

Президентите на Русия, Азербайджан и Иран – Владимир Путин, Илхан Алиев и Хасан Рохани обсъдиха нов транспортен коридор и други икономически проекти в района на Каспийско море по време на съвместната им среща в Баку.

 

Очаква се бъдеща железопътна връзка между Иран и Азербайджан да стане част от транспортен коридор от Индия до руския град Санкт Петербург, осигурявайки по-бърза и по-евтина алтернатива на съществуващите морски маршрути.

„Транспортният коридор Север-Юг би бил доста ефективен“, каза азербайджанският президент Илхам Алиев. По думите му вече е започнало строителството за свързване на железопътните линии на Иран и Азербайджан.

Преди тристранните преговори Путин се срещна отделно с Алиев и иранския президент Хасан Рохани. Руският лидер приветства многостранното сътрудничество с Иран и процъфтяващите икономически връзки с Азербайджан.

Това беше първата подобна среща между трите страни. Техните лидери заявиха, че новият формат би трябвало да помогне за подобряване на връзките. Рохани предложи да бъде домакин на следващата подобна среща.                                                                                            Източник : www.logistika.bg

ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]