Нова система за управление на трафика в София до края на годината

 

Системата за управление на трафика в столицата ще заработи до края на годината. Това съобщи в "Дарик Кафе" зам.-кмета по транспорта в София Евгени Крусев. Целта е да се намалят задръстванията в града с до 30%. Новата система е свързана и с бутоните за пешеходци, които постепенно се появяват на някой кръстовища.

Интелигентна система за трафика в София ще дава предимство на градския транспорт

"До края на годината 160 кръстовища трябва да са оборудвани с тези датчици, сензори и контролери, за които споменах. Към момента сме изпълнили около 120-125 кръстовища. Работи се активно по проекта. Работите вървят в график и се надявам до края на годината всички тези кръстовища, които са предвидени за преоборудване, да бъдат модернизирани и когато това се случи вече ние ще можем от нашия контролен център на Столична община да управляваме светофарите единно и интегрирано, така че наистина да се усетят истинските ползи и ефекти от тази нова система. Модернизацията на светофарните уредби включва както подмяна на телата, които всички ние виждаме, за да преминем безопасно, така и инсталиране на датчици, които са в асфалта, в пътната настилка, чрез които датчици реално контролера на светофара програмира така времената, че максимално добре да удовлетвори всички посоки, които се събират на това кръстовище".

А каква е ползата от бутоните?

Сигнализират зелената вълна на светофарите със знак

"Идеята на бутоните каква е? Когато човек натисне бутона, контролерът на светофара знае, че има човек за пресичане и по-този начин удължава зеленото, независимо от информацията, която датчиците за колите дават. За да стане това, бутонът трябва да е натиснат преди стартиране на зелената фаза на пешеходците, така че светофарът да му осигури едно нормално време за пресичане, а не да се окаже, че пешеходецът тръгва и на средата му светва червено и той не знае какво да направи. Затова, за да започне едно пешеходно пресичане, бутонът трябва да е натиснат. Светофарът знае, че има пешеходец и осигурява достатъчно дълго време, така че човека да премине. Докато не се натисне бутона, светофарът няма да може да пусне зелена фаза за пешеходците".

Източник: http://m.dariknews.bg, 30.09.2016г.

ЖП транспорт

CER отчита мрачно първо тримесечие на 2021г за железопътния транспорт

През март 2021г пътническите оператори отчетоха намаление на 600 милиона евро на седмичните приходи. Shutterstock.com Приходите от пътниците останаха на половината от първото тримесечие на 2019 г. през първото тримесечие […]

ЖП транспорт

Настояще и бъдеще при модернизирането на железопътната инфраструктура в България

Гост в сутрешния блок по ТВ СКАТ: инж. Илия Илиев – Асоциация по железопътна сигнализация, автоматика, комуникация и индустрия (RASTIA) ЕС е определил 2021 г. за Европейска година на железопътния […]