Нови полети София – Братислава на промоция от 6 лева

Wizz Air пуска нов полет до Братислава, обявиха от компанията в петък. Освен директната връзка със Словакия, новата линия има още един плюс, тъй като Виена е на по-малко от час с автомобил. Нискотарифните авиокомпании нееднократно са декларирали, че полетите от София до австрийската столица не представляват интерес за тях заради високите летищни такси на виенската аерогара.

От Wizz Air обявиха още, че пускат промоционални цени на билетите си от 2.99 евро в едната посока, като в цената са включени всички такси. Тя ще важи за различни полети, като клиентите могат да търсят добри оферти на сайта на компанията.

Извън полето на новините за пътниците от Wizz Air коментираха и казуса с изравняването на таксите на двата терминала на „Летище София“, в резултат на което Ryanair се премести на Т2. Тамара Валоа, директор комуникации на Wizz Air, заяви, че компанията ще бъде принудена да се обърне към Европейската комисия, ако жалбата й срещу новата схема за начисляване на летищните такси бъде отхвърлена от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА).

Връзката с Виена

Полетите до Братислава ще започнат да се изпълняват от 30 юни, като билетите вече са в продажба. Те ще бъдат 4 пъти в седмицата – понеделник, сряда, петък и неделя. От Wizz Air смятат, че полетът ще има успех и заради близостта с Виена, което ще привлече и бизнес пътници.

От авиокомпанията съобщиха, че имат ръст на пътниците от и до България от 25% за 2016 г. спрямо 2015 г., като общият им брой е 1.7 млн. Изчислението на превозвача за 10 години назад, откакто са на българския пазар, показва, че са превозили над 8 млн. души, като все още държат първенството по брой превозени пътници на година на „Летище София“.

От миналата година обаче Wizz Air е в сериозна конкуренция с най-голямата нискотарифна компания в Европа – Ryanair. От началото на тази година ирландският конкурент има предимство пред Wizz Air. Ryanair започна да каца на новия терминал на летище София, като цените на двата терминала бяха изравнени. Така двете компании срещу еднакви цени предлагат различна услуга на пътниците.

Между Т1 и Т2

Проблемът започна да назрява, след като Ryanair в последните 3 месеца на 2016 г. започна да изпълнява летателната си програма в пълния й обем, като Терминал 1 не е предвиден за такъв огромен трафик на пътници. За да се излезе от ситуацията, в края на октомври 2016 г. летището решава да намали такса пътник на новия терминал от 11.5 евро на 5.5 евро, като така Ryanair може да се премести на Т2. Обяснението на летището е, че Wizz Air е трябвало да раздели полетите си между двата терминала (тъй като имат повече на брой полети) и това ще обърка клиентите.

Wizz Air обаче няма как да е щастлива от създалата се ситуация. В средата на ноември 2016 г. авиокомпанията подава жалба до ГД ГВА. Според нискотарифната авиокомпания не са спазени основните принципи на обвързаност с разходите, прозрачност и недискриминация при определянето им. Жалбата е отхвърлена. В началото на март Wizz Air съобщи, че е подало втора жалба срещу новата схема за начисляване на летищните такси, като съобщи, че е представила и икономически анализ, „който потвърждава, че чрез изравняването на летищните такси между Терминал 1 и Терминал 2, летището доброволно е приело допълнителна загуба от 8 милиона евро до 10 милиона евро, пари, които летището не може да си позволи да загуби“. Компанията все още чака решението на ГД ГВА.

„В момента се чувстваме дискриминирани да оперираме от терминал, който не е добре оборудван, което удря по имиджа ни. В същото време, при еднакви цени, други участници на българския пазар се радват на много по-добри условия за пътниците. Винаги сме вярвали в честната конкуренция и искаме да се конкурираме на еднаква основа“, заяви Тамара Валоа. Тя допълни, че Wizz Air ще трябва да се обърне към Европейската комисия, ако Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ отхвърли и втората им жалба.

Изт: capital.bg