Новото пристанище във Варна ще струва 300 млн. лева

Интермодалният терминал ще бъде разположен на юг от жп релсите в черноморската ни столица.

Изграждането на новото пристанище във Варна ще струва около 300 млн. лв. Срокът, в който може да бъде завършено и пуснато в експлоатация, е около 3,5 години, като стартиралото вече проектиране ще отнеме около 9 месеца. 18 месеца пък ще са нужни за изграждането на кейовата стена, заяви по време на посещение в морската ни столица транспортният министър Данаил Папазов.
 
Според него избраното място за ново пристанище е най-подходящо, тъй като няма проблем със собствеността на земята.
Бъдещата инфраструктура може да бъде финансирана с европейски средства, предназначени именно за изграждането на връзки между интермодалните терминали, добави Папазов.
 
Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.
Приоритетно ще се изградят допълнителни пристанищни мощности (инфраструктура и съоръжения) за основните за региона товари – контейнери, зърнени товари и някои генерални товари, в т. ч. тежки и извънгабаритни товари.
 
Проектирането на интермодален терминал „Варна” ще се извършва на територия, включваща имоти, предоставени за управление на ДП „Пристанищна инфраструктура” и НК „Железопътна инфраструктура”.
 
Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са: дълбочина на оперативната акватория – минимум 12,50 метра; разчетен кораб с дължина – до 250 мeтра, две корабни места за обработка на контейнери – с общ обем не по-малко от 400 000 TEU/годишно, две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно/годишно износ, едно многофункционално корабно място с обем за около 200 хил.т/годишно, един кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и други.
 
Предвижда се на територията на съществуващия стар терминал Варна – Изток (Зона 2) да се развие нова инфраструктура, стимулираща появата и засилването на пътническото и круизно плаване, яхтени и спортни дейности, научноизследователски и информационно-статистически дейности; културни дейности и други.
 
Нов Пасажерски терминал ще се обособи на 7-10 кейово място при стриктното спазване на изискванията на Международния кодекс за сигурност на корабите и пристанищата (ISPS). Така ще се осъществят очакванията на гражданите и туристите на Варна за бърз и директен достъп до морето.
 
Източник: www.investor.bg
Автомобилен транспорт

Обходният път на Бургас ще струва по-скъпо от строежа на магистрала „Хемус“

Започна строителството на северния обходен път на Бургас, съобщи агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). Трасето с дължина от 4.7 км и ще струва 57 млн. лв. с ДДС. Това означава, че […]

Въздушен транспорт

Христина Янкова ще е новият председател на борда на „Летище София“ ЕАД

Христина Янкова ще е бъдещият председател на Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД. Това е окончателното решение на Комисията за номиниране, която я класира на първо място в проведения […]