София е една от малкото европейски столици, в която няма градска железница, въпреки наличието на т. нар. "Софийска околовръстна линия", обхващаща широкия център на града и някои квартали отвъд него. Километър метро линия струва средно 32 млн. лева, а електрифицирана, наземна жп линия – само 2-3 млн. лв.
През 2011 г. част от тази линия беше демонтирана – участъка в Слатина малко след ВТУ "Тодор Каблешков" до гара Пионер. В този участък до последно се извършваше интензивна маневрена работа, за обслужване на всички индустриални бази по трасето. През ноември 2014 г. бе демонтиран участък между кварталите "Биримирци" и "Левски". Нужно ли бе това? Умишлено унищожаване на основа за една градска железница ли е? Защо се прави? Стоят ли някакви частни, икономически интереси зад тези действия? Може ли днес да се направи съвременна градска железница в София? На каква цена? Кои квартали ще обслужва и какви нови транспортни връзки ще създаде? Колко столичани би превозвала, ако съществува?
Заповядайте да си отговорим на тези и други въпроси и да заформим една обществена дискусия по въпроса в зала "Изложбена" на Македонския дом, ет. 2, на ул. "Пиротска" 5 (вход откъм ул. "Г. Вашингтон").