Няма да има нови влакове поне 3 години

Нови влакове в близките 3 години няма как да бъдат доставени, защото производственият процес е много дълъг. Това е причината за забавянето – пари имаме. Първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София – Варна и София – Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт. Това каза директорът на „Холдинг БДЖ “ Григори Григоров пред БНТ.

През януари новото ръководство на железница даде да се разбере, че прекратената обществена поръчка за доставка на 42 влака , която бе обявена с рекорден бюджет от 675 милиона лева, няма да бъде рестартирана. То обаче смени позицията си и този месец пред парламентарната комисия по транспорт бе обявено, че до края на март ще има поръчка за ремонт на 50 локомотива, а до края на годината – за купуване на нов подвижен състав. Все още обаче това не е факт. Григоров призна вчера, че в момента железниците изпитват недостиг на влакове , тъй като ремонтната програма е била силно забавена. В бюджета за 2019 г. са заложени 20 млн. лв. повече приходи и се очаква холдингът да излезе на счетоводна печалба. Очакваме 100 млн. лв. за нови влакове , вече има първоначални разговори с производители, допълни още Григоров. По думите му не можело да се позволи пускане на несигурни влакове , затова се жертвало удобството и графикът за сметка на сигурността.

„Не смятам, че нашите клиенти в момента се чувстват добре, но ние за това сме тук, за да ги накараме да се чувстват по-добре. Естествено без подвижен състав, ние не можем да предоставим никаква услуга, така че подвижният състав е нашият втори основен фокус в работата“, каза Григоров. Данните показват общо среднодневно закъснение на влаковете за ноември от 1855 минути, за декември – 1880 минути, за януари – 1114 минути и за февруари – 989 минути.