Няма единна държавна политика за железниците

Има системно недалновидно управление на железниците и няма единна държавна политика по отношение на тяхното развитие. Това каза бившият служебен министър на транспорта Кристиан Кръстев в студиото на bTV.

"Когато се прави щатно разписание, се съобразяват времената, необходими за придвижване на пътници, особено когато става дума за близки населени места, където има движение на хора, които отиват на работа и се връщат", отбеляза бившият транспортен министър. Коментарът му беше по повод случая, при който след зрителски сигнал и репортаж на bTV БДЖ пусна влак, който беше спрян с влизането в сила на новото разписание на железниците – за линията от гара Лакатник до София.

В цялостната политика на държавата до този момент не съм виждал приоритет български държавни железници, посочи Кръстев.

Той даде пример с Франция, която е 9 пъти по-голяма като население и 5 пъти по-голяма като територия от България и получава 20 пъти повече субсидия за железопътните превози.

Навсякъде по света пътническите превози са държавна политика. Те са социална дейност. Няма пътнически превози в света, които да са на печалба, подчерта бившият транспортен министър.                                                                                                                                                                                                      

  Июточник:   standartnews.com

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]