Няма европейски пари за „Хемус“, ще даваме от бюджета

Посланието на премиера беше много ясно. Важно е да се разграничим от всички опити да бъдем вкарани в някакви зависимости. Искаме да се разграничим и да покажем, че работим законосъобразно". Това заяви пред Нова тв министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова по повод спирането на обществената поръчка за строителството на магистрала "Хемус".

Тя припомни, че при всяка голяма обществена поръчка винаги има много интереси, както и че след всяка тръжна процедура винаги има обжалвания пред КЗК. "От друга страна обаче, говорейки за 800 млн лв от държавния бюджет не искаме да има никакви съмнения. От гледна точка на финансирането – тази обществена поръчка щеше се финансира по Оперативна ппрограма "Транспорт", но тя беше извадена от предишното правителство", каза Павлова. Тя призна, че са намалени са европейските средства, които България получава за пътищата. "Парите ще ни стигнат за "Струма" и "Западната дъга", но не и за "Хемус" за европейско финансиране. Затова отново ще обявим процедурата, тя изцяло ще се финансира от държавния бюджет", обясни строителният министър.

Според Павлова няма проблем компании, спечелили търга, да участват и в новата процедура, щом спазват българските закони.

"Няма незаконосъобразни действия в процедурата", повтори строителният министър. " Една италианска и една турска компания се оплакват, каза тя, но не можа да отговори дали тази фирма е близка до турския президент реджеп Ердоган или не. "Понеже 2 компании обжалват, турската е отстранена, защото подадената финансова оферта не отговаря на изискванията на процедурата и това е проверено. При другата компания обосновката не отговаря", каза строителният министър.

Тя бе категорична, че автомагистрала "Хемус" ще се строи. Няма европейски пари, но благодарение на усилията на правителството в борбата с контрабандата, ще финансираме поетапно в следващите 4 години. Процедурата ще обявим при първа възможност", обясни Павлова.

"Стоп на опитите да ни пришиват към някого, нямаме зависимости, ние работим експертно. Успяхме да си усвоим средствата от Европа, искаме да работим прозрачно, не ни е страх", не мисля", увери миистърът. Според нея е удобна тезата правителството да бъде пришивано към някого. "Виждаме много ясна кампания и опити да се дестабилизира правителството, много удобно е да се вкарва правителството в режим на зависимости, посочи тя и добави, че ГЕРБ не страхува от предсрочни избори.

 

Павлова беше питана за евентуалния 2-километров тунел на магистрала "Струма" и защо се дава цена от 250 млн. лева и разликата с норвежкия тунел "Лаердал", който е дълъг 24,5 км. Той е доста сложно съоръжение, с отбивки – пещери на всеки 6 километра. Оценките за строежа на "Лаердал" варират по различните източници между 100 и 139 млн. евро. Павлова обясни, че сегашният тунел щял да бъде строен по нови технологии. Много е важно дали тунелът е с една или две тръби, в каква местност се строи, поясни тя.

 

Източник : www.epicenter.bg

Градски транспорт

Готвят ново орязване на градския транспорт в София

От гражданската организация „Спаси София“ са против готвеното съкращаване на градския транспорт в София. Идеята за намаляване на градския транспорт е обявена в доклад, внесен в Столичния общински съвет от […]

Автомобилен транспорт

Eнергото ще може да прекъсва зареждането на електромобилите

Масовизацията на електромобилите е сериозна заплаха за електропреносните мрежи в Европа, твърдят два независими доклада, изготвени от британския и австрийския енергийни регулатори. Във Великобритания Ofgem дори разработи предложение електропреносните компании да […]

Автомобилен транспорт

Отлагат „Пакет Мобилност“ до края на октомври

Прилагането на „Пакет Мобилност“ по отношение на спорните въпроси се отлага до края на октомври. Това е второто „негласно удължаване на периода, в който фирмите няма да бъдат санкционирани за […]