В публикация на британският вестник "Телеграф" се съобщава за нови мерки за сигурност кои ще се прилагт в британските железници. Според публикацията, че пътниците могат да бъдат подложени на пълно сканиране на контролни пунктове, подобно на пасажерите на самолетите, ако евролидерите и европейската комисия приемат новите мерки за сигурност, предложени след терористичната атаката във влака „Талис“ във Франция. Властите в Брюксел за пръв път обмислят подобен план за създаване на общоевропейски правила за железопътна сигурност. В момента това е от компетенциите на националните правителства, пише вестникът и припомня, че Европейският съюз по аналогичен начин въведе правилата за сигурност за въздушния и водния транспорт след атаките от 11 септември 2001 година. Гърция настоява за провеждането на незабавна среща на върха на Европейския съюз за обсъждане на проблема със сигурността и връзката му с миграционния и бежански проблем, съобщава вестник "Катимерини". Изданието цитира апел на президента Прокопис Павлопуос, според когото е необходимо Европа да заеме позиция по кризата и сигурността във всечки сфери на обществения живот. Държавният глава изтъква необходимостта от изработване на европейска политика, отговаряща на принципите и ценностите на Европейския съюз.
Към мръсотията, претъпканите вагони , неспазени разписания и вонящи тоалетни през последните месеци вагоните на БДЖ добавиха и нова "екстра" – липсата на каквато и да била сигурност. Със закриването на Транспортна полиция през лятото на 2014-а и вливането й в дирекция "Охранителна" на Жандармерията влаковете в страната пътуват на практика без дежурни полицаи във вагоните, признаха от БДЖ. Въпреки че точно преди година главният секретар на МВР не потвърди окончателно информацията, че влаковете ще останат без охрана, днес вече на почти всеки пътник е ясно, че това е така. Резултатите са повече от притеснителни. Само преди дни извратеняк си свали гащите в купето пред пътуващо с него момиче. По-късно момичето сподели пред медиите, че във влака изобщо не е имало полицай, който да обикаля купетата – сам или заедно с кондукторите, както беше преди години. "В момента сигналите за всякакви нарушения се предават на началника на влака, а той от своя страна сигнализира Жандармерията или Криминална полиция, в зависимост от случая. Ако началникът на влака и кондукторите не могат сами да се справят с проблема, на следващата гара влакът спира и там с проблемния пътник се заемат уведомените по-рано полицаи", обясниха за "България Днес" от БДЖ . От железницата обаче признаха, че този начин на охрана на влаковете изобщо не е ефективен и създава много главоболия и на служителите на БДЖ , и на пътниците. Преди време например станал инцидент във влак от Варна за София. Пиян мъж започнал да налита на малко момиче в купето, да му говори нецензурни думи, да се опитва да го опипва. Останалите пътници защитили момичето и уведомили началника на влака. Началникът обаче бил жена и натрапникът изобщо не се впечатлил, дори започнал да я бие. Наложило се началничката на влака да се заключи в купето си, за да се спаси! На гара Червен бряг чакала полиция и арестувала пияния и буйстващ пътник, който се оказал и без билет. "Добре, че пътниците са се притекли на помощ и на момичето, и на началника. Иначе можеше да стане много лошо", признаха от БДЖ . От железницата се надяват през есента парламентът да възстанови Транспортна полиция и тя да бъде върната в структурата на МВР. "Предишният шеф на МВР Веселин Вучков каза, че се обмисля такъв вариант – не толкова заради пътниците, ами заради националната сигурност, защото нараствала заплахата от терористични атаки по транспортната мрежа", споделиха служители на железницата. Възможно било това да стане дори с подзаконов нормативен акт, надяват се те.
Източници: bnr.bg, bgdnes.bg