Общините покрай София искат да имат връзка с метрото

11 общини, намиращи се близо до София, искат достъп до метрокръговете на столицата. Те са се обединили в регионално сдружение „Общини център“, със седалище в Божурище. Това съобщи на пресконференция кметът на Радомир Пламен Алексиев, предаде БТА.

По думите му транспортните схеми на сателитните около София общини не са допуснати до центъра на столицата. Затова управниците им настояват в близост до метрокръговете в жилищните комплекси „Люлин“ и „Младост“ да бъдат изградени паркинги, снабдени с всичко необходимо за бързо придвижване на идващия от провинцията пътникопоток.

Около 4 000 души от Радомирско пътуват ежедневно до София с линиите от града и преминаващи от Кюстендил. Поне още 1000 местни жители се придвижват до столицата с коли всеки ден на принципа на „споделеното пътуване“.

Автобусите от Радомир до Студентски град вече са спрени. Пътуват само тези до автогара „Овча купел“. „Ще настояваме пред областния управител на Перник да бъдат удължен с две години лицензът на трите фирми, обслужващи маршрутите до столицата“, каза още Алексиев.

„Най-качествената работна ръка от 11-те сателитни общини е в София. Населението ни също харчи голяма част от парите си там. Затова смятаме, че Столична голяма община дължи инвестиции за осигуряване на удобство на пристигащите от провинцията работници“, категоричен е радомирският кмет.

Източник: Expert.bg

Воден транспорт

БСП: ГЕРБ бърза да назначи „политически калинки“ в края на мандата

В края на мандата си ГЕРБ се опитва да овладее колкото се може повече властови структури чрез назначаването на директори на държавни предприятия, това обяви депутатът от  БСП Христо Проданов. […]

Автомобилен транспорт

Автобусни превозвачи кандидатстват за финансова помощ от утре

От днес автобусните превозвачи може да кандидатстват по мярката за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за бранша. Общият ресурс на схемата е 30 млн. лв., като всяка фирма може да […]

Автомобилен транспорт

Лобизъм сви три пъти прогнозните приходи от тол-системата

Лобистките „хватки“, прилагани  активно и системно от фирмите за тежкотоварен автомобилен транспорт  у нас, са  основната причина приходите  от въведената на 1 март тол система да паднат  три пъти под […]