Обявиха търг за 9,3 км от АМ „Хемус“

Емил ХРИСТОВУдължиха срока за кандидатстване за тунел „Железница" на АМ „Струма" до 15 август Агенция „Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за инженеринг на 9,3 км от автомагистрала „Хемус" в участъка между Ябланица и Боаза. Индикативната стойност на обществената поръчка е 80 млн. лв. без ДДС. Отсечката ще бъде е по две ленти за движение в посока, всяка широка по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица 2 м, водещи ивици и банкети. Аутобанът е проектиран за експлоатационна скорост до 140 км/ч. Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка. Ще бъде изградена и етапна връзка при км. 87+600 е път I-4 Коритна – Белокопитово за проектна скорост 60 км/ч. Кандидатите могат да подават оферти до до 17:30 ч. на 22 август 2016 г. Те ще бъдат отворени на 23 август в 14 ч. Критерият за оценка е „икономически най-изгодна оферта". Срокът за изпълнение на проекта е 910 дни. От АПИ съобщиха, че се удължава срокът за подаване на офертите в процедурата за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма", лот 3.1, тунел „Железница". Новата крайна дата е 15 август. Предметът на поръчката е изграждане на 4,46-километров участък от АМ „Струма" между км. 366+000 и км. 370+460, който включва тунел „Железница". Той ще е 2 км, което го прави най-дългия в страната. Съоръжението е част от отсечката Благоевград – Крупник на автомагистралата. Поръчката включва и 2 мостови съоръжения е обща дължина около 700 м – едното от тях преминава над жп линията София – Кулата и над път 1-1 Симитли – Благоевград. Индикативната стойност на търга е 250 млн. лв. без ДДС. Срокът за изграждането на обектите е 1400 дни. Проектът ще бъде реализиран по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020". Обществената поръчка е стартирана в края на миналата година от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП). На 7 април т.г. е решение на Народното събрание дейността на НКСИП беше прекратена. Всички нейни отговорности преминаха към Агенция „Пътна инфраструктура" на 15 май 2016 г.
Източник: Строител 
ЖП транспорт

Журналист от „Гардиън“ се качи в нощния влак Истанбул-София и остана без думи

ноември 27, 2022

Нощният влак от Истанбул до София е сред номинираните за „Най-добро пътешествие“ за 2023 г. в класацията на платформата за пътуване Lonely Planet. Нощната линия беше подновена през април тази […]

Автомобилен транспорт

Учени: Проектът за удълбочаване на Варненското езеро застрашава сериозно Аспаруховия мост

ноември 26, 2022

Проектът за удълбочаване на Варненското езеро е изготвен без да се обследва влиянието върху Аспаруховия мост и застрашава сериозно неговата цялост, алармираха учени по време на презентация пред студенти и […]

ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: Интегриран билет за БДЖ е като от феодален строй да преминем в капитализъм

ноември 26, 2022

Националната компания „Железопътна инфраструктура“ не успява да усвоява средствата не само от европейски програми, но дори и от капиталовите трансфери от държавата, като причини за това са желанието да се […]