Обявиха търг за 9,3 км от АМ „Хемус”

Емил ХРИСТОВУдължиха срока за кандидатстване за тунел „Железница" на АМ „Струма" до 15 август Агенция „Пътна инфраструктура" стартира тръжната процедура за инженеринг на 9,3 км от автомагистрала „Хемус" в участъка между Ябланица и Боаза. Индикативната стойност на обществената поръчка е 80 млн. лв. без ДДС. Отсечката ще бъде е по две ленти за движение в посока, всяка широка по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица 2 м, водещи ивици и банкети. Аутобанът е проектиран за експлоатационна скорост до 140 км/ч. Предвидено е изграждането на 5 селскостопански подлеза, 2 надлеза, както и подлез при общинския път Брестница – Съева дупка. Ще бъде изградена и етапна връзка при км. 87+600 е път I-4 Коритна – Белокопитово за проектна скорост 60 км/ч. Кандидатите могат да подават оферти до до 17:30 ч. на 22 август 2016 г. Те ще бъдат отворени на 23 август в 14 ч. Критерият за оценка е „икономически най-изгодна оферта". Срокът за изпълнение на проекта е 910 дни. От АПИ съобщиха, че се удължава срокът за подаване на офертите в процедурата за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма", лот 3.1, тунел „Железница". Новата крайна дата е 15 август. Предметът на поръчката е изграждане на 4,46-километров участък от АМ „Струма" между км. 366+000 и км. 370+460, който включва тунел „Железница". Той ще е 2 км, което го прави най-дългия в страната. Съоръжението е част от отсечката Благоевград – Крупник на автомагистралата. Поръчката включва и 2 мостови съоръжения е обща дължина около 700 м – едното от тях преминава над жп линията София – Кулата и над път 1-1 Симитли – Благоевград. Индикативната стойност на търга е 250 млн. лв. без ДДС. Срокът за изграждането на обектите е 1400 дни. Проектът ще бъде реализиран по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020". Обществената поръчка е стартирана в края на миналата година от Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП). На 7 април т.г. е решение на Народното събрание дейността на НКСИП беше прекратена. Всички нейни отговорности преминаха към Агенция „Пътна инфраструктура" на 15 май 2016 г.
Източник: Строител 
Воден транспорт

Риболовците очакват съдействие от държавата за освобождаване на корабите

март 27, 2023

Риболовците от трите задържани в Румъния наши кораби очакват по-късно днес да се срещнат с ресорния земеделски зам.-министър Георги Събев в Балчик. Пред него те ще настояват за съдействие от […]

ЖП транспорт

Интермодалният транспорт става все по-важен, България планира още 5 терминала

март 26, 2023

Пренасянето на товари, използвайки няколко вида транспорт, е бъдещето не само за нашата страна, но и за цяла Европа. Основният принцип на интермодалния транспорт е да се използва железопътен транспорт за […]

ЖП транспорт

Общият език за европейските машинисти: допълнително препятствие или решение?

март 25, 2023

Европейският железопътен сектор остава разделен: трябва ли да има общ език за трансгранични влакови операции за персонал като машинисти, персонал и ръководители на движението? Забележителното е, че товарната асоциация ERFA, […]