Офисната йерархия е официално мъртва?

Традиционната офисна структура се разпада. Само 38 процента от компаниите в скорошно проучване казват, че са “функционално организирани”. За големите предприятия с над 50 000 служители, този процент е само 24%.

Организациите се дистанцират от стълбовидната йерархия, наследена от индустриалната ера. Това сочи проучване на Deloitte с над 7 000 компании респонденти. Традиционно работните места се организираха по функционалност – търговци работят с търговци, маркетинг експерти с маркетинг експерти и т.н., а успехът означаваше да се придвижиш нагоре по офисната стълба. 

В модерната работна обстановка, хората нямат толкова силно дефинирана трудова характеристика и буквално се придвижват от проект в проект. Компаниите, които не са направили прехода към модерния начин на опериране, определят това като силен приоритет, 92% от респондентите твърдят, че предстои да направят нововъведения в начина си на работа. Вече се възприема, че пирамидалната структура е тромава и неефективна. Проучвания твърдят, че йерархията води до конфликти в различните екипи.

Това, как ще изглежда новата структура на компанията, зависи от вида на организацията. Някои от топ примерите са на Zappos и Medium, които са въвели алтернативната структура на управление наречена Holacracy. Други компании като Valve са преминали към напълно плосък и безлидерски формат на организация. Най-разпространено е въвеждането на работа в екипи, които оперират в една по-неформална среда. 

Това наподобява начина, по които Холивуд оперира, сформирайки различни екипи по даден проект, които биват разпускани след постигането на целта.

Макар йерархията да се възприема като нещо изчезващо, тази промяна не може да се определи като лесна. Проучването на Deloitte определя 74% от работните места като сложно организирани или много сложно организирани. “Към момента компаниите още се сблъскват с проблеми в тази сфера, но в бъдеще тази практика ще бъде естествена и обичайна” споделя Джош Берсин, част от екипа на Deloitte, “но още не сме стигнали до там. Продължаваме да мислим за това как да се изкачим по стълбицата”.

 Източник : www.manifesto.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]