Основно местни компании остават в надпреварата за магистрала „Хемус“

 

Три чуждестранни кандидата се отказаха от участие в търга за дострояване на около 60 км от северната магистрала

Две чуждестранни компании и едно обединение се отказаха от участие в търга за две отсечки на магистрала "Хемус". Това стана ясно след отваряне на постъпилите оферти в двустепенната процедура за избор на строител на около 60 км от магистралата до разклона за Плевен и Ловеч, разделени на лотове. В първия етап държавата отсяваше техническите възможности на кандидатите и на преминалите подбора беше изпратен проект, на чиято база те изготвяха офертите си.

Тройно отказване

След като са се запознали с проекта от участие са се отказали турското обединение "Гюлермак-ЙСЕ ЖВ" ("Гюлермак Агър Санайи Иншаат Ве Тааххют" и "Йсе Япъ Санайи Ве Тиджарет") и австрийската "Щрабаг". Те кандидатстваха за лот 1 – Ябланица – Угърчин (23 км) с прогнозна цена 168 млн. лв. без ДДС  (7.3 млн. лв./км). "Щрабаг" подаде жалба още в самото начало на процедурата – заради ограничителни условия в търга и неосигурено финансиране. Жалбата беше отхвърлена.

От наддаването за лот 2 – от Угърчин до разклона за Ловеч и Плевен (36 км) с прогнозна цена 266 млн. лв. без ДДС (7.38 млн. лв./км) се е отказал италианският кандидат "Кооператива Муратори & Чементисти – Чи. Ем. Чи. ди Равенна Сочиета Кооператива".

Причините за отказа са няколко – първо, чуждестранните компании не са сигурни, че ще бъдат осигурени пари за отсечките (те трябва да дойдат от бюджета), освен това индикативните цени са прекалено ниски, а условията на поръчката са рискови, освен ако не си близък до властта, обясни източник от една от отказалите се компании.

Превес на местните играчи

По-рано – на първия етап на процедурата, Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) отстрани турската "ЙТЙ асфалт иншаат маденджилик наклият" и френската NGE Contracting. Така в състезанието за магистралата останаха основно български строителни компании, но повечето от тях са с чуждестранни партньори – от Италия, Испания, Чехия. За първата отсечка продължават седем кандидата, за втората – пет. Има и самостоятелни компании от Турция и Италия. Участниците имаха ограничение – да кандидатстват само за един от двата лота на магистралата.

За сега няма осигурено европейско финансиране за северната магистрала, но все пак изграждането й ще започне с пари от бюджета като плановете са 60-те километра да са готови до 2018 г.

Източник: http://www.capital.bg, 17.09.2015г.

Автомобилен транспорт

Впечатляващите параметри на първата S-класа на батерии

Най-после Mercedes-Benz представи дългоочаквания си електрически флагман EQS, който стана „първият луксозен модел на подбранда Mercedes-EQ”. Той е първият модел, качен на платформата MEA за електрически модели, като представлява своеобразна […]

Автомобилен транспорт

Европейците подкрепят идеята за забрана на двигателите с вътрешно горене от 2030 г.

По-голямата част от анкетираните жители на европейските градове подкрепят общоевропейската инициатива за прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 г., за да се намалят емисиите […]

ЖП транспорт

Сименс мобилити: Не сме съгласни с начина на провеждане на поръчката на БДЖ за нови мотриси

Във връзка с решението на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД от 05.04.2021 г. за прекратяване на процедура по ЗОП с предмет: „Доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени […]