Оспорвана надпревара за велоконцесията на София

Оспорвана ще бъде надпреварата за велоконцесията на София. Четиримата кандидати дават близки оферти, като с минимална преднина засега повежда консорциум от фирми начело с рекламния бос Красимир Гергов. Това става ясно от съобщение на пресцентъра на Столична община.

Предложенията на четиримата кандидати за изграждане и управление на системата за велосипеди под наем в София бяха отворени от комисията в сряда. Очакванията са бъдещият концесионер да е ясен най-рано в края на октомври, ако комисията успее да прегледа документацията.

Водещ критерий при оценяването на офертите е размерът на концесионното плащане (40% от оценката). Срокът на концесията има 30% тежест в оценката, като колкото по-кратък е той, толкова повече точки ще получи участникът. С по 15% ще бъдат оценени инвестиционната програма и техническите предложения.

Бъдещият концесионер ще печели от отдаването на рекламните площи на 33-те велостянки, както и от рекламата по велосипедите.

Офертите

 

И четирите обединения от фирми предложиха концесионно плащане по-високо от исканите 93 000 лв. от Столична община.

По този критерий първа е "Вело Арчър София" ДЗЗД. Дружеството предлага годишно концесионно възнаграждение в размер на 111 111.11 евро и срок на концесията 10 години. Най-вероятно дружеството нарочно е избрало офертата с единици, за да посочи символично кой е номер едно в бранша.

В обединението "Вело Арчър София" участват новорегистрираната "Арчър айдиас София" АД и "Арчър айдиас" АД, свързани с рекламния бос Красимир Гергов. "Арчър" участваше в консорциума "Ти Си Ти Ви", който през 2013 г. взе близо 10 млн. лв. от държавата, за да рекламира цифровизацията на телевизионния ефир. В последните години обаче агенцията изгуби лиценза на международната рекламна верига "Лео Бърнет", а приходите й са намалели от 15 млн. лв. през 2010 г. до 2 млн. лв. през 2015 г.

Гражданско сдружение "София Байк" предлага 700 000 евро за общо 8 години срок на концесията, съобщи Столична община. Това прави по 87 500 евро годишно.

В "София байк" влизат компаниите "Моушън артс", "Делта карт", "Билборд" и "Долсамекс". Мажоритарни собственици на "Моушън Артс" и "Билборд" са фамилия Генчеви – Калин, Стефан и Зарина. "Делта Кар" е собственост на италианеца Валдес Моранди, а "Долсамекс" е дъщерно дружество на регистрираното в американския щат Невада "Долсамекс Интернешънъл", представлявано от французин.

"СОБайк" ДЗЗД предлага годишно концесионно плащане от 80 000 евро за срок от 10 години. В обединението влизат близката до бившия управител на Общинска банка Любомир Павлов рекламна фирма "Имидж", "ИдеяКом", "Арт адвъртайзинг груп" и "Про адвъртайзинг". Първите две компании имат опит като оператори на билборд съоръжения в София.

Най-ниска цена от 63 920.87 евро годишно концесионно плащане даде "Метрополис Груп" АД при продължителност на концесията 9 години. Дружеството беше единственото, което направи предварителна реклама преди отварянето на офертите, чрез пускане на платени съобщения в някои сайтове. Това стана чрез подизпълнителя им – унгарската T-Systems, която е дъщерната компания на "Дойче телеком". Те залагат на велосипедната система на nextbike, която се използва в редица европейски градове.

Според Търговския регистър собственици на "Метрополис Груп" са петима души. С най-голям дял е телевизионният продуцент Нико Тупарев (30%). Останалите акции са разпределени между Андрей Иванов (21.7%), Христо Гюрковски (18.9%), американецът Марк Десбиенз (18.2%) и Евгени Йонов (11.2%).

Параметрите на концесията

Избраният концесионер трябва да изгради 33 станции с по 12-14 велосипеда, или общо 400 велосипеда за първоначално въвеждане на системата в широкия градски център, а след това и разширение с още станции в други части на града.

Цената за наем на велосипед не може да бъдат по-високи от 1 лв. за първия час. За всеки следващ час може да бъде завишена също с 1 лв. Първите 30 минути от всяко използване на велосипед са безплатни, което на практика осигурява безплатно пресичане на центъра, посочват от Столична община.

Концесионерът трябва да инвестира най-малко 1.6 млн. лв. през следващите 8 години.

Срещу това той получава право да използва 150 места за външна реклама, т.нар. "ситилайта".

При одобряването на тръжната документация съветниците решиха, че при интерес към обществените велосипеди, концесионерът ще може да изгради и още до 15 допълнителни стоянки, като тяхното място не е фиксирано. Идеята е те да са в по-отдалечени райони, към които вече има изградени велоалеи. За пример бяха дадени бул."Цар Борис ІІІ" и велоалеите към кварталите "Надежда", "Младост" и "Люлин".

Източник : www.mediapool.bg

Автомобилен транспорт

Фотоволтаични панели за по добра ефективност

Датската компания за автомобилен транспорт Dania Connect получи три нови камиона Mercedes Actros с прибиращи се слънчеви панели. Панелите подобряват разхода на гориво, а също така и позволяват да се […]