От Благоевград до Бургас – само по магистрала!

 

Премиерът Бойко Борисов откри втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път. На откриването присъстваха министри и столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Концепцията е свързана с по-бързо преминаване на трафика и съкращаване на пътя от връзката между АМ „Хемус“ по новото трасе на Северната скоростна тангента и връзката с Околовръстното, където движението по Западната дъга е с четирилентов път с безконфликтно преминаване.

Изградени са и кръстовище на три нива при ж.к. „Люлин“ и връзката с Калотина и директно включване към АМ „Люлин“ и АМ „Струма“. По този начин се съкращава времето за преминаване на трафика до Благоевград и Кулата. Проектът за втория участък от Западната дъга беше изпълнен предсрочно за девет месеца.

При откриването премиерът коментира, че преди две години това е бил един провален, зачеркнат от Брюксел проект.

„Парите трябваше да се върнат – е безпощадната истина“, коментира още той и допълни, че са положени огромни усилия, прехвърлени са средства за следващ период, за да се стигне до днешния ден.

По думите на Борисов с новия пътен участък на практика „тангентата и дъгата“ вече са свързани и от Благоевград до Бургас „ще караме само по магистрала“. „Надявам се в скоро време да стигнем от двете страни на Кресненското дефиле, там ще го мислим“, каза премиерът.

Борисов „помоли“ и да не се крадат мантинелите, защото спасяват човешки живот. Той коментира още, че преди магистралите били 10 км и можело да бъдат пазени, но вече няма как и затова сега се разчита на хората да подават сигнали, ако видят нещо нередно.

Той честити на хората от кварталите в близост до Западната дъга, защото сега „от тук до квартал „Младост“ те ще отидат за 7-8 минути“. Затова според Борисов има „мъка голяма и се чудят какво да измислят“. Думите ми ще отлетят, направеното от нас ще остане за десетилетия, подчерта той.

„Западната дъга е придобивка не само за София, но за нашия град тя има изключително голямо значение, защото заедно със строителството на метрото и с подмяната на градския транспорт изграждането на Околовръстния път е основен фактор за облекчаване на трафика в София“, заяви кметът Йорданка Фандъкова. Тя припомни, че за последните 10 години са изградени заедно със Северната скоростна тангента близо 35 км първокласни обходни маршрути.

Тя каза, че ще разчита на колегите си районни кметове за последователно и планирано развитие на северните и на западните територии на града. Тя пожела безаварийно пътуване, защото „хубавите пътища предразполагат към по-високи скорости“.

„С този участък завършихме окончателно последната част от пъзела на разширяването на софийското околовръстно от Западната дъга – връзката със Северната тангента – и по този начин свързахме три магистрали – входа и изхода от столицата ни, в който да минава целият тежкотоварен транзитен трафик във всички направления към Европа“, посочи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Тя каза още, че над 20 хил. превозни средства на денонощие преминават през това натоварено трасе и е изключително важно те да бъдат извадени от града.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2016/09/13/ot-blagoevgrad-do-burgas-samo-po-magistrala.315430
Източник: http://www.dnes.bg, 13.09.2016г.

 

Градски транспорт

В Младост 4 си паркират под прозорците, пазят си място със стари гуми

Паркирането в столичния район „Младост“ е толкова проблемно, колокото и в останалите райони на София. Там обаче са си въвели вътрешни правила. Паркомястото се запазва със стара гума. За нередностите […]

Воден транспорт

Оборудваме речните и морски пристанища със съоръжения срещу експлоатационни и аварийни замърсявания

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) е в процес на доставка на съоръжения за приемане на отпадъци – резултат от корабоплавателната дейност, както и на високоспециализирани съоръжения за превенция и реагиране […]

ЖП транспорт

Интермодалната логистика Изток-Запад ще увеличи железопътните превози между Азия и Европа

Интермодалната логистика изток-Запад, разработчикът на Източно-Западната порта (EWG) и казахската EuroTransit Group подписаха споразумение за увеличаване на железопътния товарен трафик между Азия и Европа и за да се направи възможен […]