Откриха официално рехабилитираната гара София

След близо едногодишен ремонт официално бе открита рехабилитираната сграда нба централната софийска жп гара. На събитието присъстваха премиера Бойко Борисов, транспортният министър Ивайло Московски, столичният кмет Йорданка Фандъкова.

Проектът "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София" е първият основен ремонт на сградата, откакто тя е построена преди 40 години. Рехабилитацията обхваща на чакалнята, подлезите, пероните, част от коловозите, подобряване на енергийната ефективност чрез слънчеви панели на покрива.
Ремонтът започна през април 2014 г. от НКЖИ, а през 2015 г. се включи и общината с частично обновяване на гаровия площад.

Около 61 млн. лв. са разходите за изграждането на приемното здание на Централна жп гара – София. Това каза пред журналисти инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ, след откриването на реконструираната гара. "Основните направления, по които се работеше върху приемното здание бяха 3", уточни инж. Ламбрев. "На първо място беше конструктивната корекция, която трябваше гарата да получи, във връзка с новите еврокодове, които излязоха през 2012 година и това, че гарата беше строена през 1974 година не отговаряше на изискванията за земетръс. Усилиха се максимално всички колони, напречни и надлъжни греди и фундаменти и по този начин се постигна ефектът", обясни инж. Ламбрев. Покривната конструкция на гарата е метална и подсилена.
"На второ място искахме да променим енергийната ефективност и затова фасадата изцяло се поднови. Поставени са нови алуминиеви дограми с трислойни стъклопакети, които довеждат до запазване на температурата в цялото пространство, което никак не е малко", уточни инж. Ламбрев и допълни, че цялата гара има площ около 12 дка".
"Третото нещо, на което наблегнахме беше комфортът на пътниците, който желаехме да се подобри, както и на хората в неравностойно положение. Всички тези ефекти бяха постигнати. Гарата отговаря изцяло на най-новите европейски изисквания", увери инж. Ламбрев. По думите му, за да може пространството в гарата да се използва максимално, е построена многофункционална зала, която може да се ползва в много аспекти. "Първоначално сме замислили това да бъде академия за нашите дечица, за да могат безплатно и безпроблемно те да тренират в нея", подчерта Ламбрев. "Направиха се чисто нови перонни навеси, подновиха се перонните настилки. Навсякъде беше озеленено и се сложиха пейки, които дълги години гарата не беше виждала", каза Ламбрев. Той уточни, че ежедневно през гарата минават около 15 000 души.

ЖП транспорт

Бившият директор на НКЖИ Красимир Папукчийски стана зам.-министър на транспорта

Със заповед на министър-председателя Гълъб Донев са назначени трима заместник-министри. На длъжността заместник-министър на транспорта и съобщенията е назначен Красимир Папукчийски. Заемал е различни ръководни длъжности в Национална компания „Железопътна […]

Автомобилен транспорт

АПИ обяви обществена поръчка за проект на магистрала “Гюешево – Дупница“

Агенция „Пътна инфраструктура“ днес стартира обществена поръчка за избор на изпълнител за изработването на идеен и технически проект с подробен устройствен план – парцеларен план за изграждането на автомагистрала „Гюешево […]

Автомобилен транспорт

По разпореждане на вицепремиера Христо Алексиев беше направена проверка на организацията на работа на ГКПП „Дунав мост 2“

По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев зам.-министър Николай Найденов направи проверка на организацията на работа на ГКПП „Дунав мост 2“. Причина за инспекцията е […]