Отложени полети и загубен багаж тормозят българите

Българите най-често се оплакват в Европейския потребителски център за проблеми при пътуване при полети, както и заради загубени или повредени багажи по летищата. Според статистиката на Европейския потребителски център (ЕПЦ) в България почти всяка трета жалба през 2015 г. е свързана с неудобства при пътуване със самолет . След намесата на експертите от центъра повече от половината случаи завършват със споразумение с авиокомпанията или се препращат към друг орган -помирителна комисия, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация ", съд. През миналата година експертите на центъра са получили и разгледали близо 1100 жалби и запитвания. За сравнение, за същия период на предходната година те са били 1000. Ръста отдаваме на факта, че ставаме все по-разпознаваеми сред хората и все повече от тях знаят къде да потърсят помощ при проблеми с търговци, регистрирани в друга държава от ЕС, Исландия или Норвегия, коментира Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център. Друга голяма част от жалбите в ЕПЦ са в категорията " забавление и отдих". Обикновено става дума за недоставени билети за концерти, купени онлайн, както и за нередности при почивки и екскурзии зад граница. От подобни неприятности страдат една пета от хората, които се обръщат за помощ към експертите в центъра. След това се нареждат проблемите със стоките, купени за дома и градината. Около 2/3 от оплакванията са свързани с пазаруването на стоки или услуги по интернет. Именно в такива случаи се надяваме, че ще сме полезни и с работата си в бъдещата онлайн платформа за алтернативно решаване на спорове, коментира Игнат Арсенов. Макар по-рядко, при нас идват и сигнали за измами при покупка чрез сайтове в други държави -например при сделки за коли, трактори, телефони, добавя Арсенов. В България Европейският потребителски център е към Комисията за защита на потребителите.***Текст под снимкаИгнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център

Източник: www.crossdisplay.bg