Работна група във варненския общински съвет ще трябва да подготви предложение за нови минимални цени на таксиметровите превози в града. Това стана ясно по време на заседанието по постоянната комисия по транспорт в съвета днес. Новите минимални цени ще трябва да бъдат изготвени по методологията на министерството на транспорта. Предложението и обосновката на цените за километър превоз в различните часови пояси трябва да са готови до понеделник, когато ще се състои ново, извънредно заседание на комисията.
Това решение беше предшествано от бурни дебати, продължили повече от час, в които участваха и няколко десетки таксиметрови шофьори.
В края на миналия месец компаниите за автомобилни градски превози във Варна влязоха в остра битка за клиенти с понижени тарифи. Причина за ценовата "война" стана решението на най-новата компания "Хипо такси" да вози на минималната цена, определена отново от общинската комисия по транспорт в града.
Най-напред от "Хипо такси" обявиха, че свалят цените си на 0.60 лв. за км през деня и 0.65 лв. през нощта. Това стана повод за гневна реакция от страна на конкурентите на компанията – разгневени таксиметрови шофьори нахлуха в базата на "Хипо такси" и прибегнаха дори до физическа саморазправа с колеги.
Но конфликтът има и предистория. В края на миналата година част от мениджърския екип на "Триумф такси" напусна компанията "майка" и основа "Хипо такси", като обяви почти същия номер за телефонни повиквания. Така конфликтът между двете компании бе заложен още при разделянето им.
Конкретен повод за гнева на шофьорите в края на януари стана и реакцията на "Триумф такси", която в отговор на свалените цени от "Хипо такси" обяви, че въвежда услугата "Бонус триумф". Тя също се предлага на цени от 0.60 лв. за км през деня и 0.65 лв. през нощта, като важи за всички повиквания по телефона, през интернет или при спиране на такси на улицата.
По време на днешното заседание независимият таксиметров синдикат "Авто-94" предложи минималната цена за километър във Варна да стане 1.25 лв., но дадоха да се разбере, че са склонили да приемат и по-ниска цена. "При минимална дневна тарифа от 90 ст. и от 1 лев за нощна може и да стигнем до съгласие", заяви председателят на синдиката Димчо Иванов.
Според един от собствениците на таксиметрови централи във Варна, Антон Атанасов, свалянето на цените целяло да фалира общинския автобусен превозвач "Градски транспорт". "Съмнява се, че се прави умишлено, за да се губят милиони левове на година, каза Атанасов. Четирима души предпочитат да си хванат едно такси вместо обществения транспорт, защото им излиза по евтино или най-много на същата цена".
Решението, до което до понеделник трябва да стигне работната група, излъчена от комисията по транспорт днес, може да влезе в сила едва след като бъде гласувано от общинския съвет във Варна.
Източник : www.dnevnik.bg