Пак изкарват на търг годни локомотиви и мотриси

Утре от 10 часа, в сградата на БДЖ на ул. Иван Вазов №3, ще се проведе повторен търг за обявените за продажба 49 локомотиви и мотриси.

Представители на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт присъстваха на първия търг на 6 април и се надяват отново да бъдат допуснати да наблюдават провеждането на процедурата.

„Тогава, очаквано, нямаше подадени оферти, обясняват присъствали на търга от неправителствената организация. – Един потенциален купувач беше закупил документи, без да подаде оферта. Заседанието по търга продължи 10 минути. След това, служителите обясниха идеята за тайни търгове – като опитът им показва, че така се получават по-високи ценови оферти“.

На среща с ръководството на БДЖ „Пътнически превози“, управителят Димитър Костадинов се опитал да убеди представителите на Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт, че БДЖ има твърде много подвижен състав (300 локомотива в пътнически превози), а разчетите показвали необходимост от около 190, в това число и резервните.

От неправителствената организация са категорични, че въпреки това непрекъснато се отменят влакове поради липса на подвижен състав. Те настояват, че е необходим сериозен дебат, както за управлението на активите, така и за бъдещето на железницата.

„Коментира се и отпадналата необходимост от дизелови локомотиви по много от направленията, но ние обърнахме внимание, че е задължително да има резервни дизелови локомотиви, които да поемат влакове в случай на извънредни обстоятелства като например аварии по контактната мрежа, които не са толкова рядко срещани и водят до абсолютен хаос часове наред по жп мрежата. Обърнахме внимание на липсата на отговор на латвийската покана за посещение в Рижския завод, за който се надяваме все пак да се случи.

Надяваме се, че поне част от старите мотриси на БДЖ могат да се използват и реновират с всички европейски сертификати.

Това би било значително по-ефективно (като разход на енергия), отколкото същата работа да се извършва от един много по-мощен локомотив, с 2-3 вагона за пътническите влакове, посочват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

Специално бе обърнато внимание на част от подвижния състав обявен на търга, за който се знае, че е годен (напр. маневрен ел. локомотив серия 61), за който имахме съмнения, че е подготвен за закупуване от заинтересована страна. Отговорът бе, че от ръководството на БДЖ нямат подобна информация.

Източник : www.news.bg

Симеон Ананиев
ЖП транспорт

Проф. Симеон Ананиев: От 30 години нищо не се прави за безопасността в жп транспорта

декември 1, 2022

Вчера отново имаше инцидент с влак. Той се блъсна в паднала скала по пътя София –Бургас, между Клисура и Христо Даново. Един от вагоните и локомотивът дерайлираха. Професор Симеон Ананиев, […]

ЖП транспорт

НКЖИ: Дъждът е причина за катастрофата на влака София – Бургас

декември 1, 2022

Дъждовното време е причинило свличането на земна маса, след което скала падна върху железопътната линия София – Бургас. Това заяви за „Хоризонт“ главният ревизор от „Национална компания железопътна инфраструктура“ Кирил […]

Автомобилен транспорт

Кабинетът засекрети тол системата като обект от национална сигурност

декември 1, 2022

С постановление на Министерския съвет Национално тол управление, което е част от структурата на Агенция „Пътна инфраструктура“, е определено за стратегически обект от значение за националната сигурност. Целта е обезпечаване […]