Българските превозвачи са много по-конкурентоспособни от западните. Това е и една от причините да бъдат заложени такива текстове в предложените реформи, които касаят именно товарния транспорт. Държавата закъсня с реакцията си и не успя да потърси подкрепа от държави, които не биха били засегнати от този закон. Това коментира Михаил Рангелов, директор „Медии“ на Форум за Балкански транспорт и инфраструктура (ФБТИ), в телефонен разговор в предаването „В развитие“ с водещ Вероника Денизова.
Директорът коментира, че очакват подкрепа от бившите социалистически страни, от Източна Европа, както и че възраженията на превозвачите са напълно основателни. По думите му с предтекст, че се търсят начини как да почиват повече шофьорите, не се решава този проблем, а ги задължават да се прибират по родните си места с превозните си средства. Рангелов поясни още, че не е ясно защо камионите трябва да се прибират по месторегистрацията си.
„За съжаление под прикритието за социалната политика се крие точно борбата за пазари между старата и новата Европа. Това ще бъде един много голям удар върху единството на Европа. Това е най-сериозният текст, по който се изправят старите и новите членове. Ако това гласуване бъде в наша вреда, това означава, че в нашите страни, източноевропейските страни, ще се засилят много антиевропейските настроения“.
Директорът от ФБТИ поясни още, че сега се гласува първият пакет „Мобилност“, но след него идва втори пакет „Мобилност“, в който ще се гласуват поправки, които са в ущърб на нашите автобусни превозвачи.